اوکراین در جنگ و ناآرامی کریسمس را جشن می گیرد

اوکراین در جنگ و ناآرامی کریسمس را جشن می گیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پنجاه سرباز ارتش اوکراین از کریدوری که جدایی طلبان مسلح امنیت آن را تضمین می کنند وارد فرودگاه دونتسک شدند و بمناسبت کریسمس ارتدوکس ها هدایایی نیز

آگهی

پنجاه سرباز ارتش اوکراین از کریدوری که جدایی طلبان مسلح امنیت آن را تضمین می کنند وارد فرودگاه دونتسک شدند و بمناسبت کریسمس ارتدوکس ها هدایایی نیز دریافت کردند.

فرودگاه دونتسک در کنترل نیروهای دولتی است و بر اساس توافق مینسک نیروهای مستقر در آن بطور دوره ای و چرخشی جای خود را به نیروهای تازه نفس می دهند.

با وجود این و برغم توافق آتش بسی که گاه و بیگاه شکسته می شود، فرودگاه دونتسک شاهد شدیدترین درگیری ها بین ارتش و جدایی طلبان هوادار روسیه بوده است.

اما همزمان با فرا رسیدن کریسمس ارتدوکس ها، آرزوی اوکراینی ها برقراری صلح و آرامش در کشورشان است. یوری از دونتسک که در کارخانه فولاد کار می کند در آستانه این جشن می گوید: «آرزوی من برای مردم اوکراین اتحاد حقیقی است تا اتفاقات سال گذشته آنها را به نتیجه گیری درستی برساند و در کشورمان صلح برقرار گردد.»

هالینا، معلم ساکن کی یف می گوید: «بنظرم در این روز و این جشن عموم مردم خواهان پیروزی خوبی و نیکی بر شرارتها هستند تا جنگ تمام شود و برای مردم سلامتی و شادمانی به ارمغان آید.»

پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین هم همزمان با جشن کریسمس از شهروندان این کشور خواست تا در سال نوی میلادی برای سربازانی که در مناطق شرقی می جنگند، دعا کنند.

وی همچنین معنای کریسمس را «ایمان، امید، محبت و بویژه صلح» برشمرد، صلحی که ظاهراً با شکستن شدن مکرر آتش بس به آسانی در سال جدید محقق نخواهد شد.

اوکراینی ها که مسیحیان ارتدوکس هستند کریسمس را نه در ۲۵ دسامبر بلکه با شکستن روزه ۴۳ روزۀ خود در ۷ ژانویه جشن می گیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روس ها روز هفتم ژانویه کریسمس را جشن می گیرند