صندوق بین المللی پول کمک های مالی به یونان را به حالت تعلیق درآورد

صندوق بین المللی پول کمک های مالی به یونان را به حالت تعلیق درآورد
Copyright 
نگارش از Behrooz Assadian
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صندوق بین المللی پول در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که کمک های مالی این نهاد به یونان تا برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل دولت جدید به حالت تعلیق در

آگهی

صندوق بین المللی پول در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که کمک های مالی این نهاد به یونان تا برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل دولت جدید به حالت تعلیق در می آید.

تصمیم صندوق بین المللی پول در حالی اتخاذ می شود که پارلمان یونان روز دوشنبه، برای سومین و آخرین بار در مورد رئیس جمهوری جدید این کشور رای گیری کرد و باز هم نامزد مورد حمایت دولت ائتلافی را تایید نکرد.

استاوروس دیماس با کسب ۱۶۸ رای نتوانست نظر موافق اکثریت لازم یعنی دست کم ۱۸۰ نماینده را جلب کند. در نتیجه آنتونیوس ساماراس، نخست وزیر کنونی مجبور است استعفا کند تا شرایط برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام فراهم شود.

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی ها، حزب سیریزا یعنی مهمترین جریان مخالف دولت و برنامه های ریاضتی آن، بخت زیادی برای پیروزی در این انتخابات دارد. به باور بسیاری از کارشناسان، انتخابات سراسری مانند یک همه پرسی خواهد بود برای موافقت یا مخالفت با برنامه های ریاضتی و اصلاحات اقتصادی کشور که به خواست اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول اعمال شده است.

در واکنش به تحولات سیاسی اخیر یونان، شاخص سهام بازار بورس آتن در پایان روز کاری دوشنبه ۳/۹۱ درصد افت را تجربه کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبر مخالفان دولت یونان: کابینه ساماراس به تاریخ پیوست

انتحابات روسیه؛ پوتین از مردم خواست در دوران «سخت» کنونی برای کشورشان رأی بدهند

سیاستمدار صلح‌طلب روس برای رقابت انتخاباتی با پوتین درخواست نامزدی داد