مذاکرات مقام های ترکیه و عراق برای همکاری و مقابله با داعش

مذاکرات مقام های ترکیه و عراق برای همکاری و مقابله با داعش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام های ترکیه و عراق در دیداری در شهر آنکارا زمینه های همکاری دو کشور برای مقابله با تهدید شبه نظامیان گروه موسوم به “دولت اسلامی” در عراق را بررسی

آگهی

مقام های ترکیه و عراق در دیداری در شهر آنکارا زمینه های همکاری دو کشور برای مقابله با تهدید شبه نظامیان گروه موسوم به “دولت اسلامی” در عراق را بررسی کردند.

حیدر العبادی، نخست وزیرعراق در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد که کشورش لیستی از درخواست های خود را به دولت ترکیه ارایه داده است که از جمله آنها همکاری نظامی، تبادل اطلاعات و نیز ارسال تسلیحات نظامی برای نیروهای ارتش عراق است.

احد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه نیز گفت: «ما برای پذیرش هر نوع پیشنهادی در جهت کمک و حمایت از دولت عراق آماده ایم. همزمان گفت و گوهای ما با نیروهای امنیتی عراقی نیز ادامه دارد تا بتوانیم کمک هایی نیز در زمینه آموزش های نظامی برای آنها ارایه دهیم و همچنین همکاریهای نظامی با یکدیگر داشته باشیم.»

همزمان پدر خلبان اردنی نیز که پس از سرنگونی هواپیمایش در سوریه به اسارت شبه نظامیان داعش درآمده از آنها خواست تا پسرش را آزاد کنند.

شبه نظامیان داعش اعلام کرده اند که با استفاده از موشک های ردیاب توانستند جنگنده F-۱۶ را سرنگون کنند.

اما مقام های آمریکا می گویند، شواهدی در اختیار دارند که نشان می دهد گروه موسوم به “دولت اسلامی” نقشی در سرنگونی این هواپیما نداشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر در ترکیه به ظن ارتباط با گروه داعش

حمله ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه ده‌ها کشته برجای گذاشت

پ ک ک مسئولیت «حمله تروریستی» آنکارا را برعهده گرفت؛ اردوغان از اتحادیه اروپا انتقاد کرد