آیا داستان تلاش برای بهبود فضای آموزشی، پایانی خوش دارد؟

آیا داستان تلاش برای بهبود فضای آموزشی، پایانی خوش دارد؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تاکنون، در برنامه جهان دانش داستان الهام بخش کسانی را بازگو کرده ایم که آماده اند بر چالشهای موجود بر سر راه آموزش غلبه کنند. به سراغ برخی از این افراد و طرحها رفته ایم تا ببینیم بعد از گذشت چند سال چه می کنند.

کلمبیا؛ راه پرخطر دانش آموزان روستای لوس پینوس برای رفتن به مدرسه

چهار سال پیش در یکی از گزارشها، دانش آموزان روستای دورافتاده لوس پینوس (Los Pinos) در کلمبیا را دیدیم که برای رفتن به مدرسه باید از مناطق خطرناک می گذشتند. در روستای لوس پینوس مدرسه وجود نداشت و دانش آموزان برای درس خواندن باید با زیپ لاین (طنابهای حامل) به روستای کاسا دتخا (Casa de Teja) در آن سوی دره ای تنگ و باریک بروند.

این طناب ۸۰۰ متری هنوز هم در این محل است. امروز دانش آموزان روستای لوس پینوس مدرسه دارند، اما هنوز از معلم خبری نیست. ۵ دانش آموز این روستا که بین ۵ تا ۱۳ سال سن دارند، امسال هنوز به مدرسه نرفته اند. اهالی روستا دو سال پیش از مقامات محلی درخواست کردند معلمی را به اینجا بفرستد تا دانش آموزان دیگر مجبور نباشند برای رفتن به مدرسه مسیری پر خطر را بپیمایند.

دوبرنی کاستییو، مدیریت مدارس ۱۴ روستای این منطقه را برعهده دارد. وی درخواست ساکنان روستای لوس پینوس را به مقامات محلی منتقل کرده است. آقای کاستیو می گوید که تعداد دانش آموزان در روستای لوس پینوس کمتر از ۱۵ نفر است و نمی توان مدرسه را تنها با چند دانش آموز باز کرد. وی امیدوار است بزودی کابین برقی برای رفت و آمد ایمن تر دانش آموزان و خانواده های آنها راه اندازی شود.

رویاهای بزرگ سواد شریف، از کنیا تا ایالات متحده

“سواد شریف“، آموزگار اهل سومالی را در یکی دیگر از برنامه های پیشین جهان دانش ملاقات کردیم. وی در کنیا وی برای حق تحصیل دخترانی مبارزه می کرد که مجبورند در سنین کم ازدواج کنند. سواد پدرش را متقاعد کرد که به او اجازه تحصیل بدهد. طی جنگ داخلی سومالی، سواد به همراه خانواده اش مجبور شد از سومالی فرار کنند و به اردوگاهی در کنیا پناه ببرد. وی بعدها معلم اردوگاه پناهندگان در کنیا شد او از ماه اوت گذشته به شهر کلمبوس در اوهایوی آمریکا رفته است.

پناهندگانی که به آمریکا می آیند باید به کلاس های مخصوصی بروند تا راه ورسم زندگی در ایالات متحده را یاد بگیرند. معلم سواد خیلی زود متوجه علاقه او به تدریس شد و از او درخواست کرده است دستیار او شود. به این ترتیب سواد باز هم تدریس می کند. وی معلم کلاسهای زبان انگلیسی و فرهنگ آمریکایی برای افراد بزرگسالی است که از سراسر جهان به ایالات متحده مهاجرت کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشاهده یک پرنده‌ کمیاب نیمه نر و نیمه ماده برای اولین بار در ۱۰۰ سال اخیر

کلمبیا «بزرگترین گنج تاریخ بشر» را از زیر آب بیرون می‌کشد

کلمبیایی‌ها روز جهانی تنبلی را امسال نیز جشن گرفتند