درگذشت پدر صنعت بزرگ بازی های رایانه ای

درگذشت پدر صنعت بزرگ بازی های رایانه ای
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رالف بائر که پدر بازی های ویدیوئی شناخته می شود، روز شنبه ششم دسامبر در منچستر آمریکا درگذشت. او که آلمانی الاصل و زاده ردآلبن بود هنگام مرگ ۹۲ سال

آگهی

رالف بائر که پدر بازی های ویدیوئی شناخته می شود، روز شنبه ششم دسامبر در منچستر آمریکا درگذشت. او که آلمانی الاصل و زاده ردآلبن بود هنگام مرگ ۹۲ سال داشت.

رالف بائر که در سال ۱۹۲۲ در یک خانواده یهودی متولد شد، قبل از آغاز جنگ جهانی دوم از آلمان به آمریکا مهاجرت کرد. او در سال ۱۹۶۶ برای اولین بار در پی کشف امکاناتی برای بازی روی پرده رایانه های شخصی برآمد و در سال ۱۹۷۰ با توسعه ابتکارهای اولیه خود موفق به ساختن اولین بازی رایانه ای شد.

رالف بائر سپس با کمک دیگر مهندسان و کارشناسان، به توسعه این بازی ها را که ابتدا جنبه تفریحی داشت، به زمینه های مختلف آموزش، آگاهی رسانی و تبلیغ و ترویج توسعه داد. امروزه می توان صنعت بزرگ و پیشرفته تولید بازی های رایانه ای را محصول تلاش های اولیه او و دیگر همکارانش دانست.

بسیاری از اختراعات اولیه رالف بائر و همکارانش در زمینه بازی های رایانه ای، در موزه های مختلف در اروپا و آمریکا به نمایش گذارده شده است. از جمله در موزه های برلین، رم و کالیفرنیا می توان اولین بازی های اختراعی او از سال ۱۹۷۰ به بعد را مشاهده و بازی با آنها را تجربه کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند