انتخابات پارلمانی در مولداوی آغاز شد

انتخابات پارلمانی در مولداوی آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

انتخابات پارلمانی در مولداوی در فضایی مملو از شک و تردید آغاز شد. مولدوای فقرترین کشور اروپا است. سیاست های دولت ائتلافی قبلی بسیاری را ناراضی و نگران از آینده کرده است. احتمال حضور احزاب هوادار روسیه و مخالف سیاست های اتحادیه اروپا در پارلمان قوت گرفته است.

دومیترو دیاکوف، رهبر کنونی حزب دموکراتیک مولداوی که تاکنون مهمترین حزب در ائتلاف دولتی بوده می گوید: «فعالیت سازنده نمایندگان کمونیست در پارلمان می تواند بسیار مفید باشد. در این صورت یک ائتلاف هوادار اروپا و یک ائتلاف اپوزیسیون هوادار اروپا خواهیم داشت و تبادیل نظر بین آنها می تواند مفید باشد.»

در این میان، حزب «پاتریا» از جمله احزاب هوادار روسیه به اتهام فساد مالی از حضور در این انتخابات منع شد که جنجال های فراوانی به همراه داشت. لیان کاشو، نفر دوم این حزب به یورونیوز گفت: «در شرایطی که یکی از تاثیرگذارترین بازیگران انتخابات از حضور در این رقابت منع شده معلوم است که نتیجه انتخابات نیز از پیش تعیین شده است.»

نظرسنجی ها حاکی از آن است که حزب کمونیست بیشترین آراء را در میان بیست حزب حاضر در انتخابات بدست خواهد آورد.

سرجیو کانتونه، خبرنگار یورونیوز از پایتخت مولداوی گزارش می دهد: «جنجال های زیادی انتخابات این دوره را تحت تاثیر قرار داد. می توان گفت که نتیجه این انتخابات نیز پیامد این ماجراهای متخاصم خواهد بود. به نظر می رسد که جریان های هوادار اروپا دست بالا را خواهند داشت، هر چند دولت آینده مجبور خواهد بود به جریان ها و نگرش های دیگر توجه بیشتری بکند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شرق یا غرب، مولداوی، اوکراین بعدی خواهد شد؟

مسکو: تصمیم مولداوی برای پیوستن به تحریم‌های اتحادیه اروپا را تلافی می‌کنیم

برگزاری انتخابات محلی در مولداوی؛ فعالیت نامزدهای طرفدار روسیه ممنوع شد