عبادت در قتلگاه چهار یهودی از سرگرفته شد

عبادت در قتلگاه چهار یهودی از سرگرفته شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک روز پس از یورش دو فلسطینی با سلاح سرد به کنیسه ای واقع در غرب بیت المقدس، بیش از سی یهودی به این کنیسه بازگشته و عبادت را از سر گرفتند.

یورش بامداد سه شنبه در منطقه هرنوف سبب کشته شدن چهار تن از عبادت کنندگان و نیز یک افسر پلیس شد. از این واقعه به عنوان مرگبارترین حادثه در بیت المقدس از سال 2008 میلادی تاکنون یاد می شود.

اجساد قربانیان با گردآمدن هزاران یهودی در بیت المقدس تشییع شد. پلیس اسرائیل اعلام کرد که سه تن از قربانیان تابعیت دو گانه اسرائیلی-آمریکایی داشته و چهارمین جان باخته نیز علاوه بر داشتن تابعیت اسرائیل، شهروند بریتانیا بوده است.

افزایش تدابیر امنیتی

پلیس اسرائیل تدابیر امنیتی را افزایش داده است و در ایست و بازرسی جداکننده شرق و غرب بیت المقدس، هویت مسافران را شناسایی می کند.

یکی از یهودیان شهرک نشین نیز به اتهام شلیک هوایی علیه فلسطینی هایی که به سویش سنگ پرتاب کرده بودند، در یک ایست و بازرسی واقع در شمال بیت المقدس بازداشت شد.

در حالی که گردان ابو علی مصطفی، شاخه نظامی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» مسوولیت این کشتار را برعهده گرفته و حماس از این اقدام تقدیر کرده است، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی ساعتی پس از این حادثه، آن را محکوم کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعداد قربانیان حمله به کنیسه ای در بیت المقدس به پنج نفر رسید

بازداشت تعدادی از فلسطینیان در ارتباط با حمله خونین به کنیسه یهودیان

شعله های خشم و کشتار در بیت المقدس