مجله فوتبال؛ موفقیت چلسی و یوونتوس، ناکاتمی دورتموند

مجله فوتبال؛ موفقیت چلسی و یوونتوس، ناکاتمی دورتموند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در هفته هفتم رقابت های لیگ برتر انگلستان، چلسی در خانه میزبان آرسنال بود و موفق شد با دو گل از سد میهمان خود بگذرد. در بخشی از این مسابقه هم آرسن ونگر، سرمربی آرسنال و ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی با یکدیگر درگیری جزئی پیدا کردند. در این دیدار، ادن آزارد و ودیه گو کاستا دو گل چلسی را به ثمر رساندند تا این تیم با نوزده امتیاز صدرنشینی خود را تثبیت کند.

در حساسترین مسابقه هفتم ششم لیگ سری آ ایتالیا هم یوونتوس موفق شد با نتیجه سه بر دو رم را شکست دهد. این دیدار پر برخورد هفت کارت زرد برای بازیکنان دو تیم به همراه داشت و سهم هر یک از دو تیم هم یک کارت قرمز بود. داوری این دیدار به عهده جان لوکا روکی بود که انتقادات بسیاری را به همراه داشت به نحوی که یکی از اعضای حزب دمکرات ایتالیا خواستار رسیدگی پارلمان این کشور به داوری این مسابقه شد.

هفته هفتم بوندس لیگا هم با شکست دورتموند از تیم ته جدولی هامبورگ همراه بود. دورتموند در شرایطی در این مسابقه با نتیجه یک بر صفر شکست خورد که در خانه خود بازی می کرد و چند فرصت گلزنی را هم از دست داد. این شکست باعث تداوم ناکامی های دورتموند شد. این تیم از هفت مسابقه تنها هفت امتیاز به دست آورده و در رده رده سیزدهم جدول قرار دارد.

پیش بینی مسابقات

در ارتباط با حساسترین مسابقات مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا، بیشتر خبرنگاران ورزشی یورنیوز برد چهار بر صفر هلند در برابر قزاقستان را پیش بینی کرده اند برای مسابقات دیگر هم برد آلمان در برابر ایرلند، اسپانیا در برابر اسلواکی و پرتغال در برابر دانمارک پیش بینی شده است.

شخصیت های موفق و ناموفق هفته

شخصیت موفق هفته مارسلو بیلِسا، سرمربی المپیک مارسی است که این تیم را در فصل جاری متحول کرده است. مارسی با هدایت بیلسا در مجموع نه بازی هفت پیروزی، یک تساوی و یک شکست داشته و با ۲۲ امتیاز صدرنشین جدول لیگ یک فرانسه است.

یکی از شخصیت های ناموفق هفته لیونل مسی است که به اتهام فرار مالیاتی باید در دادگاه حاضر شود. مهاجم آرژانتینی باشگاه بارسلونای اسپانیا متهم است تمام درآمد های خود را به مقامات مالیاتی اسپانیا اعلام نکرده و از این بابت مالیات بسیار کمتری نسبت به آنچه که باید پرداخته است.

دیگر شخصیت ناموفق هفته، گابی فرناندز است که به دلیل دست داشتن در تبانی در مسابقات فوتبال مورد سوال دادستان مبارزه با فساد مادرید قرار گرفته است. این اتهام به زمانی باز می گردد که وی در باشگاه رئال ساراگوسا حضور داشته است. گفته می شود وی از تبانی این باشگاه با تیم لوانته مطلع بوده است.

تقویم تاریخ

در بخش تقویم تاریخ به ششم اکتبر سال ۱۹۲۹ باز می گردیم یعنی زمانی که فوتبال ایتالیا دستخوش تحولی بزرگ شد.

در این تاریخ اولین مسابقات سری نوین لیگ آ ایتالیا برگزار شد. در این روز یوونتوس ناپولی را با نتیجه سه بر دو شکست داد. لاتزیو سه بر صفر بولونیا را مغلوب کرد و اینترنانسویوناله با نتیجه دو بر یک از سد لیوورنو گذشت. در آن فصل از رقابت ها اینترناتسیوناله به قهرمانی دست یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند

شهرآورد ۱۰۳ تهران؛ پرسپولیس به قهرمانی امیدوار می‌شود یا استقلال راه خود را جدا می‌کند؟