مجله هفتگی فوتبال؛ اولین قهرمانی فصل برای منچسترسیتی

مجله هفتگی فوتبال؛ اولین قهرمانی فصل برای منچسترسیتی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در فوتبال انگلستان، مانوئل پلگرینی، سرمربی شیلیایی منچسترسیتی اولین قهرمانی فصل جاری را به دست آورد.

ورزشگاه ومبلی لندن میزبان فینال لیگ کاپ بین منچسترسیتی و ساندرلند بود. در این مسابقه شاگردان پلگرینی گل اول را دریافت کردند اما در نیمه دوم به بازی بازگشتند و با گلهای یحیی توره، سمیر نصری و خسوس ناواس ساندرلند را مغلوب کردند.

این اولین بار پس از سال ۱۹۷۶ بود که منچسترسیتی به این عنوان دست یافت.

تساوی مادریدی ها، پیروزی بارسا

در اسپانیا، پس از هفته بیست و ششم نیز، تغییری در صدر جدول رده بندی صورت نگرفت. در این هفته دو تیم آتلتیکو مادرید و رئال این شهر رو در روی هم قرار گرفتند و بارسلونا هم میزبان آلمریا بود.

در شهر آورد مادرید، بنزما گل زود هنگامی را به ثمر رساند اما آتلتیکو مادرید توسط کوکه بازی را به تساوی کشید و سپس با گل گابی دو بر یک از رئال جلو افتاد. بازی با همین نتیجه در نیمه اول پایان یافت اما در نیمه دوم و به فاصله هشت دقیقه مانده به پایان بازی کریستیانو رونالدو حرف آخر زد و با به ثمر رساندن گل دوم رئال، این تیم را از شکست نجات داد.

با این نتیجه، رئال با ۶۴ امتیاز صدرنشین لالیگا باقی ماند. بارسا هم با برد در برابر آلمریا با ۶۳ امتیاز، جایگاه دوم خود را حفظ کرد.

بایرن مونیخ، صدرنشین بلامنازع بوندس لیگا

در بوندس لیگا، بایرن مونیخ باز هم پیروزی دیگری به دست آورد و یک قدم به کسب قهرمانی فصل نزدیکتر شد. باواریایی ها که شالکه را با پنج گل در هم کوبیدند، صدرنشین بلامنازع جدول هستند.

هم اکنون بایرن با بیست امتیاز اختلاف نسبت به بوروسیا دورتموند در جایگاه اول جدول است. بایرلورکوزن هم جای خود را به دورتموند داده و پس از دوازده هفته به رده سوم سقوط کرده است.

کارلوس توز، آقای گل جدید سری آ

در ایتالیا، یوونتوس همچنان اهداف خود را پیگیری می کند و هیچ نگرانی در لیگ سری آ و لیگ اروپا ندارد. شاگردان آنتونیو کنته پس از پیروزی در برابر ترابوزان اسپور ترکیه در لیگ اروپا، آ ث میلان را شکست دادند.

در این مسابقه، فرناندو لیورِنته و کارلوس توز که در برابر تربوزان اسپور بازی نکردند، با قدرت تمام در میدان حاضر شدند. لیورنته در دقیقه ۴۴ گل اول یووه را به ثمر رساند و سپس نوبت توز بود که با یک شوت سرکش از فاصله ۲۵ متری دروازه میلان را باز کند.

این پانزدهمین گل توز در فصل جاری بود که او را به برترین گلزن لیگ سری آ بدل کرد. پس از او هم جوزپه روسی، بازیکن فیورنتینا قرار دارد.

پیروزی یوونتوس شمار امتیازات این تیم را به ۶۹ افزایش داد. رم هم با یازده امتیاز اختلاف در جایگاه دوم است و ناپل هم در رده سوم جای گرفته است.

شکست مارسی در برابر پاری سن ژرمن

در لیگ یک فرانسه، مهمترین مسابقه هفته بیست و هفتم بین پاری سن ژرمن و مارسی برگزار شد. پایتخت نشینان که پیش از این مسابقه برای یازده هفته بدون شکست بودند در این هفته نیز پیروز شدند. در این مسابقه، ادینسون کاوانی پس از یک ماه اولین گل خود را به ثمر رساند.

نیمه اول این بازی که در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس برگزار شد، گلی در بر نداشت، اما در نیمه دوم، ماکسوِل برزیلی و کاوانی اورگوئه ای که برای مدتی به دلیل مصدومیت از تیم دور بود، دو گل پاری سن ژرمن را به ثمر رساندند.

آگهی

در جدول لیگ یک فرانسه، پاری سن ژرمن با ۶۴ امتیاز در صدر است. موناکو با هشت امتیاز اختلاف نسبت به پاری سن ژرمن در رده دوم قرار دارد و لیل هم با ۴۹ امتیاز سوم است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتهام تخلف مالی منچستر سیتی؛ از خطر کسر امتیاز تا سقوط به دسته پایین‌تر در انتظار شاگردان گواردیولا

سایه یک بوسه بر قهرمانی در جام جهانی؛ سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا برکنار شد

بوسه دردسرساز رئیس فدراسیون اسپانیا؛ جنی هرموسو: تنها یک «ژست طبیعی محبت‌آمیز» بود