لبخند بازار اتومبیل به شرکتهای خودروسازی آمریکایی

لبخند بازار اتومبیل به شرکتهای خودروسازی آمریکایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی هشتاد و سومین نمایشگاه بین المللی خودرو در ژنو گشایش یافت که افت فروش خودرو در اروپا ذهن سازندگان اروپایی اتومبیل را به خود مشغول کرده است.

میانگین فروش جهانی اروپا از بیست درصد به هجده درصد در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که میزان فروش سازندگان خودروهای آمریکایی مانند فورد در ماه فوریه سال جاری افزایش داشته است. میزان فروش این شرکت نه درصد افزایش را تجربه کرده است.

فروش شرکت جنرال موتورز تولید کننده مارک شورلت نیز افزایشی هفت درصدی داشته است.

در نمایشگاه ژنو این شرکت مدل جدیدی از کوروت به نام “استینگری” را به نمایش گذاشت.

به نظر می رسد صنعت خودروسازی آمریکا وارد مرحله تازه ای شده و بعد دیگری پیدا کرده است این درحالی است که این صنعت در اروپا دچار مشکلاتی است.

توکانبو سالاکو، خبرنگار یورونیوز با سوزان داکرتی، مدیر شرکت شورلت در اروپا گفتگو کرده است.

یورونیوز: شما خودروی جدیدی را در ژنو ارائه کردید، لطفا کمی درباره این مدل صحبت کنید.

سوزان داکرتی: “بله ما در ژنو مدل جدید شورلت کروکی را به نمایش گذاشتیم و این اولین معرفی جهانی این خودرو برای یک اتومبیل اسپرت با کارایی باورنکردنی است. از مدل کوپه این شورلت نیز در ماه ژانویه در دیترویت پرده برداری شد.”

یورونیوز: تولید این خودرو در یک بازار دچار افت آیا محتاطانه است؟

سوزان داکرتی: “کوروت معرف روح شرکت ماست و برای مارک شورلت منافع زیادی دارد.
زمانی که به بازار دچار رکود اروپا فکر می کنیم باید قادر باشیم باتوجه به رکود بر روی موقعیتهایی که داریم سرمایه گذاری کنیم. وقتی به دو محصول ما یعنی کوروت و کامارو توجه می کنیم، می بینیم که این نوع از محصولات موجب افزایش بازدیدکنندگان در غرفه ما می شوند و این امر به ما اجازه می دهد تا محصولات دیگرمان را در کنار آنها معرفی کنیم.”

یورونیوز: شورلت در بازار اروپا فعال بود و نتایج مالی مناسبی در اروپا بدست آوردید در عین حال سازندگان خودروی اروپایی به استثنای ب ام و مشکلات عدیده ای داشتند. دلیل موفقیت شما چیست؟

سوزان داکرتی: “شورلت مارک نسبتا جدیدی است که در سال ۲۰۰۵ وارد بازار اروپای مرکزی و غربی شد. و طی هجده ماه اخیر ما ۱۰ مدل جدید را وارد این بازار کردیم. بنابراین حتی در یک بازاری که در حال از دست دادن سرعت خود است، بدنبال فرصتها گشتن اهمیت دارد. مدلهای اسپرت اس یو وی یک فرصت مناسب است که ما تمایل داریم آنرا به اروپاییان معرفی کنیم.”

یورونیوز: در آمریکا شما بطور فوق العاده ای به مسیر رشد بازگشتید. تحکیم موقعیت خود در اروپا چه اهمیتی دارد؟

سوزان داکرتی: “یک مطلب درباره بازار آمریکا اینست که سه یا چهار سال پیش این بازار تا مرز فروش ۱۰ میلیون خودرو سقوط کرد. اما اکنون بازار در حال احیا شدن است.
وضعیت بازار آمریکا و رشد شورلت بر این مبنا استوار است که ما محصول پشت محصول وارد بازار می کنیم، در سال ۲۰۱۳ شورلت بیست مدل جدید به بازار ارائه کرد. از این میان پنج مدل راهی بازار اروپای مرکزی و غربی خواهند شد. و اعتقاد دارم در یک بازار دچار مشکل کاری که باید انجام داد استفاده از موقعیتها است. و باید تلاش خود را برای رشد مارک خود انجام دهیم این دقیقا کاری است که ما سعی داریم آنرا در اینجا انجام دهیم.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشمندان جستجوی ذرات مرموز «شبح» را در تونل‌های زیرزمینی سرن آغاز کردند

سوئیس در پی بحث‌های مرتبط با جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را به همه‌پرسی می‌گذارد

سوئیسی‌ها در یک همه‌پرسی به افزایش میزان مستمری بازنشستگی رای دادند