مجمع جهانی اقتصاد در داووس زیر سایه بحران اقتصادی

مجمع جهانی اقتصاد در داووس زیر سایه بحران اقتصادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجمع جهانی اقتصاد آغاز شده است و میهمانان عالی رتبه حاضر در آن به دنبال پاسخ این سوال هستند که در سال 2013 چه در کمین نشسته است؟ تمرکز نشست امسال «پویایی انعطاف پذیر» است. این نشست همچنین فراخوانی است برای رهبران جهان تا دست به اقدامات جسورانه تری بزنند. فراخوانی که باید گوش شنوایی هم در اروپا پیدا کند.

در آغاز سال 2013 موضوع اروپا موضوعی حیاتی و داغ در نشست داووس به شمار می رود. اگر چه گامهای مثبتی در سال گذشته میلادی برداشته شد، ناتوانی در تصمیم گیری و رهبری باعث شد که اعتمادها به اروپا کم شود.

شرکت «مدیا تِنور» نتیجه تحقیقی را منتشر کرده است که نشان می دهد زمان برای نجات بخش بانکی رو به اتمام است. بر اساس این تحقیق از زمان آغاز بحران مالی اروپا شهرت بخش بانکداری دائما در حال بدتر شدن است. این بررسی همچنین می گوید که میزان اعتماد به این بخش آن قدر صدمه دیده است که نجات آن بعید به نظر می رسد.

بر خلاف جو ناامیدکننده سال گذشته در داووس، خوشبینی همراه با احتیاطی بر اجلاس امسال حاکم است.

با حضور افراد برجسته ای در نشست امسال روزهای پرشتابی را در پیش داریم. این منطقه ییلاقی در دل کوهستان میزبان ثروتمندان و مردان و زنان قدرتمند جهان است. به همین دلیل تدابیر امنیت بالایی بر اینجا حکمفرما است.

پلیس داووس در سالهای گذشته به سختگیری بیش از حد متهم شده بود. به همین دلیل امیدوار است که امسال این تصویری را که از خود ایجاد کرده بهبود ببخشد. پلیس تاکید کرده است که در مقایسه با نشستهای جهانی دیگر سختگیریها در داووس بسیار کمتر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برنامه ویژه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس

از بحران اقتصادی تا هنر در گزارش ویژه یورو نیوز از اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس

«پویایی انعطاف پذیر»: موضوع اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس