رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط

 Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai

سفیر هند در دُبی؛ رشد همکاری‌های ما و امارات نتیجهٔ اعتماد سران دو کشور است

سفیر هند در دُبی؛ رشد همکاری‌های ما و امارات نتیجهٔ اعتماد سران دو کشور است
Copyright  euronews   -   Credit: Dubai

همکاری‌های دوجانبهٔ هندوستان و امارات در زمینه های مختلف رشد چشمگیری داشته است. و امارت عربی متحده در سال جاری نخستین سند همکاری‌های جامع با هند را به امضا رسانده است. یورونیوز به مناسبت گشایش معبد بزرگ آیین هندو در دُبی با سونجای سودیر، سفیر هند در این کشور گفتگویی ترتیب داده است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

یورونیوز: اهمیت این معبد برای جامعهٔ دُبی و امارات و به‌ویژه هندوهای ساکن اینجا چیست؟

آگهی

سونجای سودیر: فکر می‌کنم ابتکار بسیار جالبی است و گشایش این معبد تازه در دُبی برای جامعهٔ هندو بسیار مهم است. حدود ۳.۵ میلیون شهروند هندی ساکن اینجا هستند که بخش بزرگی از آنها مذهب هندو دارند، هرچند اینجا نخستین معبد هندوی امارات نیست و چندین معبد دیگر هم اینجا داریم. گشایش هر معبد تازه جامعهٔ هندو را شادمان می‌کند، به‌ویژه این معبد که بسیار زیباست و بنایش یک اثر هنری به‌شمار می‌رود. این معبد میزبان ۱۶ ایزد آیین هندو و همچنین متن مقدس مذهب سیک یعنی «گورو گرنت صاحب» است.

یورونیوز: نظرتان دربارهٔ رواداری دینی در امارات و این‌که فرهنگ‌های مختلف کنار هم به سر می‌برند چیست؟ آیا این معبد نمادی از این دیدگاه است؟

سودیر: به‌نظر من امارات تمامی اینها را مرهون شیخ زاید بنیانگذار این کشور است، چراکه این کشور بر پایهٔ رواداری و سازگاری بنا شده و برای همین تقریبا از تمامی مذاهب جهان یعنی از مسلمانان، مسیحیان، هندوها، سیک‌ها و دیگر مذاهب نمایندگانی در اینجا حضور دارند، رواداری و سازگاری خصیصهٔ اینجاست و این نکتهٔ منحصربه‌فردی است که امارات یک وزیر مدارا دارد، یعنی شیخ نهیان که مفتخریم که امروز برای گشایش این معبد آمده است. وقتی اهالی دیگرمذاهب و ادیان به اینجا می‌آیند آسوده‌خاطر می‌شوند، چون متوجه می‌شوند که می‌توانند بدون ترس و واهمه دین و مذهب خود را داشته باشند.

یورونیوز: تبادلات مالی هند و امارات در فاصلهٔ سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ به ۴۴ میلیون یورو رسیده است. انگیزهٔ رشد و بهبود همکاری‌های دو کشور چیست؟

سودیر: درواقع این رابطه، نوعی رابطهٔ فرهنگی و تمدنی است که سابقه‌ای طولانی دارد و براساس اعتماد و احترام متقابل بنا شده است. اعتماد و احترامی که مستقیما سران دو کشور یعنی شیخ محمد بن زاید رئیس جمهوری امارات و ناریندرا مودی نخست وزیر ما نسبت به هم دارند. آنها شخصا نیز رابطهٔ دوستانه‌ای دارند که تقویت‌کنندهٔ روابط دو کشور است. دولت‌ها و وزارتخانه‌ها و ادارات ما به هم نزدیک‌اند و مجموعهٔ اینها همکاری را تسهیل می‌کند. و همین اعتماد به آحاد افراد دو کشور نیز منتقل می‌شود. بنابرین شما نتیجهٔ اعتمادی را که از رهبران به سوی مردم جاری می‌شود در زمینه‌های مختلف شاهد هستید. بیشترین مهاجرانِ ساکن اینجا هندی‌ها هستند که حدود ۳.۵ میلیون نفرند و درواقع یک چهارم جمعیت اینجا را تشکیل می‌دهند، و تعدادشان رو به‌ افزایش است. خود این نکته عمق روابط دوجانبه را نشان می‌دهد. علاوه بر روباط میان افراد، روابط تجاری و سرمایه‌گذاری دوجانبه هم بسیاری قوی است.

آگهی

یورونیوز: میان امارات و هند همواره اعتماد دوجانبهٔ عمیقی وجود داشته است. به‌نظر شما انگیزهٔ این اعتماد چه بوده؟

سودیر: امروز حدود ۱۰۷ شرکت نوپای تک‌شاخ در هند داریم که بسیاری از آ‌نها را اماراتی‌ها راه‌اندازی کرده‌اند. بنابراین هند و امارات هر دو اعتقاد راسخ دارند که آیندهٔ روشن و پیشرفت دیگری برای‌شان مهم است، و به همین خاطر تا این حد با هم خوب‌اند، و مردم‌شان نیز با هم بسیار خوب‌اند.

یورونیوز: گفته می‌شود امارات و دُبی امکان خوبی برای رشد و جهانی شدن شرکت‌های کوچک و متوسط و استارتاپ‌ها فراهم می‌کنند. آیا به‌نظر شما امارات به نوعی بستر آزمایشیِ مناسب برای چنین شرکت‌هایی تبدیل شده؟

سودیر: قطعا. فضای اقتصادی اینجا برای رشد و پرورش شرکت‌های تازه بسیار مناسب است. و این یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های دُبی و ابوظبی و کل این کشور است. مسئولان اینجا برای ایجاد چنین فضایی سرمایه‌گذاری عظیمی کرده‌اند که با نظارت و آینده‌نگری سران کشور همراه بوده است.

یورونیوز: مایلم دربارهٔ نقش و فعالیت فعلی شما هم بیشتر بدانم. اکنون حدود یک سال است که شما سفیر هند در امارات هستید، در طول یک سال گذشته چه کارهایی در جریان بوده؟

سودیر: به‌طور خلاصه باید گفت کارهای زیادی در جریان بوده، چون دو کشور در حوزه‌های بسیاری همکاری دارند. ما در ماه فوریه یک توافق جامع همکاری امضا کردیم که در ابتدای ماه مه اجرایی شد. درواقع این نخستین توافق همکاری جامع است که امارات با یک کشور دیگر امضا کرده و برای هند هم نخستین توافق از این نوع در ده سال گذشته به شمار می‌رود. سران دو کشور همچنین از سند همکاری‌های آینده رونمایی کردند که در واقع نقشهٔ مسیر آینده ماست و چکیدهٔ دیدگاه رهبران برای همکاری‌های دوجانبه را نشان می‌دهد. این سند گویای سرمایه‌گذاری در زمینهٔ انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری‌های نو، بهداشت، و دیگر حوزه‌هاست که در واقع طیف وسیع همکاری‌هاست. بنابراین تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبهٔ ما در حال توسعه است.

یورونیوز: مهمترین درسی که آموخته‌اید و چیزی که بیش از همه شما را به تعجب واداشته چه بوده؟

سودیر: من همواره نسبت به روابطمان با امارات خوشبین بودم، اما وقتی شخصا به اینجا آمدم و مسئولیت ارادهٔ این روابط را به عنوان سفیر هند دراینجا پذیرفتم، متوجه شدم که می‌توان کارهای بسیار بیشتری کرد چراکه همهٔ افراد در اینجا و در هند بسیار پذیرا هستند. بنابرین با توجه به درک متقابل موجود میان رهبران و مردم ما، همه آگاهند که در کنار هم می‌توانیم کارهای بسیاری بکنیم و درواقع به همین خاطر است که وارد همکاری در تمامی زمینه‌ها شده‌ایم. هند و امارات در زمینهٔ بهداشت در آفریقا همکاری می‌کنند. این دو کشور همچنین در زمینهٔ فناوری‌های مالی و به‌تازگی در زمینهٔ تغییرات آب‌وهوایی با هم همکاری دارند. اتفاقات بسیاری در جریان است و نکتهٔ مهمی که آموخته‌ام این است که سطح همکاری‌های ما حدّومرزی ندارد.

یورونیوز: شما مدتها در وزارت خارجه بوده‌اید. کمی دربارهٔ مسیرتان تا رسیدن به سفارت هند در امارات بگویید.

سودیر: کار من حدود ۳۰ سال پیش در مصر آغاز شد، و آنجا زبان عربی آموختم و بعد از آن به سوریه فرستاده شدم و سپس برای کاری به دهلی برگشتم. بعد از اینها راهی سریلانکا و سپس ژنو شدم. در ادامهٔ مسیر دوباره به هند برگشتم و بعد به سیدنی رفتم و بعد مدتی سفیر هند در مالدیو بودم. درواقع من در چهارگوشهٔ دنیا چرخیده‌ام و وظایف مختلفی داشته‌ام، اما همهٔ این وظایف بسیار بسیار آموزنده بوده‌اند چون حیطهٔ کاری‌ام بسیار وسیع و رنگارنگ بوده است.

آگهی

یورونیوز: فکر می‌کنید این معبد هندو چه تأثیری بر معنویت جامعهٔ هندیِ اینجا دارد؟ و اهمیتش در چیست؟

سودیر: اغلب بزرگسالان کشش خاصی به معنویت و شکوفایی روحی دارند و ساخت و افتتاح این معبد گام دیگری است که آرزوی رهبران دو کشور را برای هندو‌ها برآورده می‌کند. این کشور بهترین افراد صلح، ثبات، امنیت، و موقعیت کار و شکوفایی فراهم می‌کند و برای همین هندی‌های بسیاری را جذب کرده، زنان و مردان هندی اینجا به‌خوبی کار می‌کنند و فرزندان‌شان نیز به مدرسه می‌روند. این افراد در خدمت اقتصاد و جامعه اینجا و هند هستند.

یورونیوز: و در نهایت این‌که این معبد چه جذابیتی برای گردشگران دارد؟ و آنان چرا باید از آن بازدید کنند؟

سودیر: البته این یک انتخاب فردی است. این معبد چنان که گفتم خودش یک اثر هنری است. بناهای معروف دُبی ساختمان‌های مدرن هستند و هر بنای این شهر باید امتیاز خاصی داشته باشد این معبد هم در هماهنگی کامل با این دیدگاه ساخته شده و معماری برجسته و جالبی دارد. بنابراین با توجه به تبلیغی که برای گشایش آن شده، گردشگران و به‌ویژه هندی‌هایی که به این کشور سفر می‌کنند مایل به بازدید از اینجا خواهند بود.