مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

کریستوفر ری، مدیر اف بی آی
کریستوفر ری، مدیر اف بی آی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی، می‌گوید هکرهای مرتبط با دولت چین به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده نفوذ کرده‌اند و منتظر «لحظه‌ی مناسب برای وارد کردن ضربه‌ای ویرانگر» هستند.

آگهی

آقای ری که این اظهارات را روز پنجشنبه در سخنرانی خود در دانشگاه وندربیلت بیان کرده همچنین اضافه کرد که کارزاری از حملات سایبری از گروه‌های هکری چینی، با موفقیت تعداد زیادی از شرکت‌های آمریکایی در زمینه انرژی، آب، ارتباطات و دیگر بخش‌های حیاتی و حساس از جمله ۲۳ اپراتور خط لوله  را مورد هدف قرار داده‌اند.  

او همچنین در ادامه با اشاره به درگیری‌های مدرن و پیدایش تهدیدات نوظهور گفت: «چین در حال توسعه توانایی ایجاد ویرانی فیزیکی در زیرساخت‌های حیاتی ما در زمان انتخابی خود است و برنامه این کشور این است که با ایجاد ضربات به زیرساخت‌های نظامی ما در کشور هراس ایجاد کند.»

آقای ری همچنین اضافه کرد که تعیین دقیق هدف چین و اینکه آیا در راستای آسیب رساندن به بازدارندگی آمریکا برای دفاع از تایوان باشد، مشکل است. 

چین تایوان را به عنوان بخشی از قلمرو خود می‌شناسد و استقلال این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد و تاکید دارد که باید به سرزمین مادری بازگردد. این در حالی‌است که تایوان با ادعای حاکمیت چین مخالف است و می‌گوید که تنها مردم این جزیره هستند که می‌توانند آینده خود را تعیین کنند. 

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین مدعی شده بود که عملیات گروه‌های هکری موسوم به «طوفان ولت» به این کشور ارتباطی ندارد و بخشی از مجموعه تلاش‌های باج‌گیرانه گروه‌های تبهکارانه است. سفارت این کشور در آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده بود که برخی در آمریکا از ردیابی منشا حملات سایبری به عنوان ابزاری برای ضربه زدن و متهم کردن چین استفاده می‌کنند و تلاش دارند مسائل امنیت سایبری را به موضوعی سیاسی برای حمله و متهم کردن چین تبدیل نمایند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای ری در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرده که هکرهای چینی با شبکه‌ای از رایانه‌ها و سرورهای شخصی در سراسر جهان استفاده می‌کنند تا فعالیت‌های مخرب سایبری خود را پنهان نمایند. پیش از این چندین شرکت کامپیوتری همچون گوگل و مایکروسافت هم فعالیت «هکرهای طوفان ولت» را به چین منتسب کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان دستیار یک سیاستمدار حزب راست افراطی را به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت کرد

نخست‌وزیری فرانسه از حمله سایبری با شدتی «بی‌سابقه» به خدمات دولتی خبر داد

حمله سایبری آمریکا به کشتی تجسسی ایرانی در دریای سرخ؛ «حملات حوثی‌ها کم شده است»