حمله سایبری آمریکا به کشتی تجسسی ایرانی در دریای سرخ؛ «حملات حوثی‌ها کم شده است»

کشتی بهشاد
کشتی بهشاد Copyright خبرگزاری برنا
Copyright خبرگزاری برنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روزنامه نیویورک تایمز و شبکه ان بی سی به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داده‌اند که ایالات متحده اخیرا به یک کشتی ایرانی که در دریای سرخ و خلیج عدن اطلاعاتی را درباره کشتی‌های باری جمع‌آوری می‌کرد حمله سایبری کرده است.

آگهی

بر اساس این گزارش، حمله سایبری یک هفته پیش به عنوان بخشی از پاسخ دولت بایدن به حمله پهپادی شبه نظامیان عراقی تحت حمایت ایران به پایگاه نیروهای آمریکایی در اردن صورت گرفت که به کشته شدن سه سرباز این کشور منجر شد.    

به گفته منابع آمریکایی هدف از این عملیات، جلوگیری از توانایی کشتی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با شبه نظامیان حوثی در یمن بوده است. به گفته این منبع عملیات سایبری علیه کشتی ایرانی «ام وی بهشاد» انجام شده است. دو مقام دیگر از افشار نام کشتی خودداری کردند. 

پیش از این امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، هفته گذشته در مصاحبه باان بی سی نیوزمدعی شده بود که بهشاد «برای مبارزه با فعالیت‌های دزدی دریایی» در دریای سرخ فعالیت می‌کند و اطلاعاتی در اختیار حوثی‌ها قرار نمی‌دهد.

حوثی‌های وابسته به ایران که کنترل پرجمعیت‌ترین بخش‌های یمن را در دست دارند، در هفته‌های اخیر موجی از پهپادها و موشک‌ها را به سمت کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن پرتاب کرده‌اند و آن را پاسخی به عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه می‌دانند.

این حملات تجارت بین آسیا و اروپا را کند کرده و نگرانی‌ها نسبت به کاهش عرضه محصولات در بازارهای جهانی را افزایش داده است.

ارتش ایالات متحده با همراهی بریتانیا تاکنون در چندین دور حملاتی علیه این گروه انجام داده اما این اقدامات هیچ‌کدام باعث نشده تا حوثی‌ها از ایجاد مزاحمت‌های خود برای کشتی‌های باری دست بکشند. 

شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر در خصوص این گزارش ان بی سی و نیویورک تایمز پاسخ نداده است. 

در همین زمینه، تانکر ترکرز که در زمینه ردیابی نفتکش‌ها فعالیت می‌کند در پستی در شبکه توییتر نوشت که از ۱۲ روز پیش که کشتی تجسسی ایرانی بهشاد در جیبوتی لنگر انداخته، حملات در خلیج عدن به شدت کاهش یافته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

 تانکر ترکرز می افزاید: «در مقابل حوثی‌ها تلاش‌های خود را در دریای سرخ و باب‌المندب متمرکز کرده‌اند حتی اگر این اقدام به معنای حمله به کشتی عازم ایران باشد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حوثی‌ها تصاویر مربوط به سرنگونی یک پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکایی را منتشر کردند

ایران خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل را آزاد می‌کند

علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟