رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط

 Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai

سفیر اتحادیهٔ اروپا در امارات: به تنوع اقتصادی در امارات می‌اندیشیم

سفیر اتحادیهٔ اروپا در امارات: به تنوع اقتصادی در امارات می‌اندیشیم
Copyright  euronews   -   Credit: Dubai Tourism

اروپایی‌های بسیاری در امارات عربی متحده کار و زندگی می‌کنند و اتحادیهٔ اروپا نیز از سال ۲۰۱۳ دفتری در امارات عربی متحده تأسیس کرده است. در این برنامه، آندرئا ماتئو فونتانا، سفیر اتحادیهٔ اروپا در امارات عربی متحده در گفتگو با یورونیوز از نقش خود و همکاری‌های اتحادیه اروپا و امارات می‌گوید.

متن کامل این گفتگو را در زیر می‌خوانید.

آگهی

یورونیوز: آقای ماتئو فونتانا ممکن است دربارهٔ نقش خود در امارات توضیح بدهید؟

آندرئا ماتئو فونتانا: دفتر نمایندگی اتحادیهٔ اروپا سال ۲۰۱۳ اینجا گشایش یافت و دلیلش آن بود که می‌خواستیم همکاری‌هایمان را با این کشور توسعه بدهیم. کار من در اینجا از یک‌سو تقویت روابط دوجانبه با امارات است، و از سوی دیگر معرفی اتحادیهٔ اروپا به عموم مردم این جامعه.

یورونیوز:‌ رابطهٔ کنونی امارات و اتحادیهٔ اروپا را چطور می‌بینید؟

ماتئو فونتانا: رابطهٔ کنونی ما خوب است و معتقدم روابط روبه‌رشدی داریم. فکر می‌کنم اماراتی‌ها توانایی و رویکرد استراتژیک دارند. هدف ما در اینجا آن است که در زمینه‌های مختلف با امارات همکاری کنیم. این نکتهٔ مهمی است. ما یکی از مهمترین شرکای تجاری امارات هستیم. میزان تبادلات تجاری ما سال گذشته به ۵۰ میلیارد یورو رسید و همین امر ما را به یکی از سه شریک تجاری عمدهٔ این کشور تبدیل کرده است. سرمایه‌گذاری برای ما مهم است و سرمایه‌گذاران اروپایی زیادی اینجا هستند اما نکتهٔ دیگر، آینده‌نگری است، و اینکه چطور می‌توان به تبادل دانش و تجربه با این کشور پرداخت. و البته به ایجاد تنوع اقتصادی و‌ تجاری هم می‌اندیشیم. فکر می‌کنم این امر برای امارات بسیار مهم است چون می‌خواهد اقتصادِ وابسته به نفتِ خود را تغییر بدهد.

یورونیوز: به استراتژی‌های کلیدی‌ و به‌ویژه تجارت و اقتصاد اشاره کردید. در شرایط کنونی، پیش رفتن در این زمینه‌ها دشوار است چون بیماری همه‌گیر سراسر دنیا را گرفته و می‌دانیم که چنین بحرانی چه چالش‌هایی به‌وجود می‌آورد،‌ به‌ویژه در این زمینه‌ها.

آگهی

ماتئو فونتانا: به‌طور خلاصه، نکته این است که بحران کنونی روند جهانی‌شدن را متوقف کرده است. وقتی بحرانی از این دست روی می‌دهد پِیامدهایش در زمینهٔ منابع،‌ زمان‌بندی‌ تولید و عرضه، و اساسا کلّ اقتصاد بسیار بسیار عظیم است و حلّ آنها در کوتاه‌مدت بسیار دشوار. فکر می‌کنم به حمایت نیاز داریم اما نه به حمایت‌گرایی. ما خواستار انزوا نیستیم. می‌خواهیم همکاری جهانی ادامه پیدا کند.

یورونیوز: اروپایی‌های زیادی اینجا زندگی می‌کنند. اینکه آنها اینجا نماینده‌ای دارند، و به‌ویژه اکنون، که کارهایی هم در سطح دیپلماتیک در حال انجام است چقدر اهمیت دارد؟

ماتئو فونتانا: ماه آوریل برای همهٔ ما بسیار دشوار بود، به‌خصوص برای همکارانمان در سفارت‌خانه‌ها، که هر یک تلاش می‌کردند با هر پرواز موجود، خود را به‌کشورشان برسانند. تلاش ما برای تسهیل بازگشت بیش از نیم میلیون گردشگر اروپایی از سراسر دنیا به خانه، بخشی بوده است از کار عظیمی که اتحادیهٔ اروپا با همکاری کشورهای عضو برعهده گرفت. بعد از آن، چالش اصلی برای شهروندان اروپایی این بوده که به اینجا برگردند. اما با بازگشایی امارات و اقدامات محافظتی که در فرودگاه‌های این کشور صورت گرفته، خواهیم توانست در هفته‌های آینده این مسأله را حل کنیم. یکی از موفقیت‌های این کشور آن بوده که مقاماتش‌ توانسته‌اند برای همهٔ ساکنان امکان انجام تست کرونا را فراهم کنند و فکر می‌کنم این یکی از عوامل تعیین‌کننده‌ای است که بازگشایی امارات و بازگشت گردشگران را میسّر کرده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

یورونیوز: طرح اتحادیهٔ اروپا برای خروج اعضایش از بحران چه چالشی دارد، آیا دیگر کشورها، مثل امارات هم در این طرح نقشی دارند؟

ماتئو فونتانا: فکر می‌کنم چالش اروپا آن است که اعضایش بتوانند با هم از این بحران خارج شوند. محدودیت حرکت میان کشورها را که برای ایمنی گذاشته شده بود، به‌شکل تدریجی برداشته‌ایم. پس مرزهای اتحادیه از نو دارد باز می‌شود و می‌توان آزادانه در آن سفر کرد، و بعد از آن، نگاهی هم به بیرون از اتحادیه داشته‌ایم ،چون همبستگی با کشورهایی که امکانات اروپا را ندارند برایمان مهم است.

یورونیوز: در کل، بحران بیماری همه‌گیر برای اقتصاد موانعی ایجاد کرده، آیا می‌دانید در خلال این بحران و پس از آن، چه استراتژی‌هایی را باید به کار بست تا بتوان از این دوران به‌سلامت گذشت؟

ماتئو فونتانا: این کار چالشی است برای همهٔ ما. اقتصاد در اثر این بحران شدیدا آسیب دید. باید روراست بود؛ این شرایط، سخت‌ترین بحرانی بوده که اتحادیهٔ اروپا در تاریخ خود با آن روبرو شده است. امسال تولید ناخالص داخلی برخی اعضای اتحادیه و نیز بسیاری از کشورهای جهان ۵ تا ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت. این امر از زمان رکود بزرگ در ابتدای سدهٔ پیش بیسابقه بوده است. پس باید گفت که چالش‌های موجود عظیم اند، یعنی بسیاری از مردم دارند شغلشان را از دست می‌دهند و شرکت‌های بسیاری دارند تعطیل می‌شوند. این شرایط پیش از آنکه فرصتی باشد برای اتحادیهٔ اروپا، فرصتی است برای دولت‌های ما تا نشان دهند که می‌توانند کاری بکنند. ما در اتحادیهٔ اروپا، برنامهٔ تازه‌ای برای احیای اقتصاد، با بودجهٔ ۷۵۰ میلیارد یورو، در نظر گرفته‌‌ایم. مبلغِ بسیار زیادی است که در دسترس اعضا قرار می‌گیرد. این پیشنهاد که کشورهای عضو باید آن را تأیید کنند، با نگاه به اقتصاد فردا تنظیم شده است.

یورونیوز: فکر می‌کنید برای آنکه کشورهای اروپایی بتوانند از لحاظ اقتصادی دوباره روی پای خود بیایستند، باید چه میزان از کنترل اوضاع را به خود دولت‌ها سپرد؟

ماتئو فونتانا: کشورهای عضو، همچنان مسئول انتخاب‌های خودند، اتحادیه هم بناست از آنها پشتیبانی ‌کند نه آنکه چیزی را به آنها تحمیل کند. اما مهمترین نکته آن است که بکوشیم به مسألهٔ مشترک پاسخ مشترک بدهیم، آن‌وقت می‌توانیم از بحران بگذریم. اما نمی‌توان برای همهٔ اعضا یک نسخه پیچید، چون اقتصادها و بافت جمعیتی متفاوت است. پس باید جای مانور گذاشت تا کشورها بتوانند برای چالش‌های بومی، راه‌حل‌های خود را پیدا کنند.

آگهی

یورونیوز: سال آینده در دُبی اکسپو ۲۰۲۰ را خواهیم داشت. چرا برای اروپا مهم است که این نمایشگاه موفق باشد و به‌ویژه بتواند اقتصاد منطقه‌ای را در اینجا تقویت کند؟

ماتئو فونتانا: من در زمان برگزاری این نمایشگاه کمیسر اتحادیهٔ اروپا در اینجا خواهم بود، و معتقدم اوضاع تا آن زمان عوض می‌شود.‌ گرچه واقعا دشوار می‌توان گفت تا سال بعد چه تغییراتی صورت می‌گیرد، اما فکر می‌کنم به‌مدد تمامی تلاش‌هایی که برای ساخت واکسن و دارو در جریان است، اکسپو ۲۰۲۰ دُبی یکی از نخستین رویدادهای جهانی باشد که پس از خاتمهٔ بیماری همه‌گیر، یا کاهش چشمگیر آن، برگزار خواهد شد. بنابراین یکی از نخستین رویدادهایی خواهد بود که می‌توانیم در آن تبادل تجربه داشته باشیم و از هم بیاموزیم. فکر می‌کنم شعار این نمایشگاه یعنی «پیوند ذهن‌ها و ساختن آینده» برای این منظور گویاست. هدف آن است که با هم ببینیم چطور می‌توان آینده‌ای پایا با همبستگی بیشتر آفرید.