رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط

 Visit Petersburg
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
Visit Petersburg

هر سلیقه‌ای که داشته باشید، وقتی به سن پترزبورگ وارد می‌شوید، جاذبه‌های بی‌شماری در انتظار شماست

© St Petersburg
© St Petersburg   -  Copyright  euronews

سن پترزبورگ در سال ۲۰۲۱ نیز دوباره مورد توجه جوایز جهانی گردشگری (World Travel Awards) قرار گرفت و این بار هم به عنوان مقصد پیشرو از لحاظ میراث فرهنگی و هم مقصد پیشرو برای تعطیلات کوتاه مدت در اروپا انتخاب شد. پیش از این نیز در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ جایزه برترین مقصد گردشگری فرهنگی در دنیا را به خود اختصاص داده بود.

شهر سن پترزبورگ با چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز از کاخ‌های پرشکوه به سبک باروک، گنبدهای زرکوب با خطوط آبنباتی و فواره‌های دلپذیر خود قرنهاست که گردشگران را مسحور می‌کند.

آگهی

مجموعه‌های هنری بزرگ این شهر، که پایتخت فرهنگی روسیه محسوب می‌شود، شهرت جهانی دارد. فستیوال شبهای سفید این شهر که در تابستان و هنگامی برگزار می‌شود که خورشید به ندرت غروب می‌کند، مطرح‌ترین هنرمندان داخلی و خارجی در زمینه‌های موسیقی کلاسیک، رقص باله و اپرا را به خود جذب می‌کند.

ماه‌های زمستان نیز جاذبه‌های قابل توجه خود را دارند، ازجمله جشن‌های سال نو و خیابان‌هایی که آذین شده‌اند. «جادوی نور» (Wonder of Light) که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد اینک یکی از پرطرفدارترین فستیوال‌های پاییزی روسیه محسوب می‌شود و در طی آن دیوارهای ساختمان‌های نمادین به پرده‌ای برای نمایش خیره‌کننده نور و صدا تبدیل خواهند شد.

دیدن این شهر تاکنون به این سادگی نبوده است

استقبال گردشگران از سن پترزبورگ چه به عنوان شهر تعطیلات کوتاه مدت در مسیر شهرهای دیگر روسیه و چه به عنوان مقصد گردشگری مستقل در این کشور بسیار افزایش یافته است. این شهر با مرکزیت حمل و نقل هوایی، دریایی و قطارهای تندرو اولین شهر روسیه است که به برنامه بین‌المللی «سفرهای امن» پیوسته و گواهی انطباق با تمام استانداردهای سلامت و ایمنی WTTC‌ را دارد.

به عنوان بخشی از این طرح، مکان‌های گردشگری که به توصیه‌های سازمان جهانی گردشگری UNWTO و سازمان بهداشت جهانی پایبند هستند، نشان«Safe Travels SPB» را دریافت می‌کنند که تضمین کننده ارائه خدمات شهری مطابق با الزامات بین‌المللی و مقررات بهداشتی است.

از دیگر اقدامات در راستای توسعه گردشگری می‌توان به معرفی یک طرح ویزای الکترونیک اشاره کرد، به گونه‌ای که شهروندان 52 کشور (شامل بیشتر کشورهای اروپایی) می‌توانند بدون هیچ مانعی وارد روسیه شده و تا 16 روز اقامت داشته باشند.

آگهی

طرح جدید دیگر در زمینه گردشگری عبارت است از «دو شهر – میلیون‌ها احساس». در این طرح واحد، سن پترزبورگ و مسکو برای ایحاد تقویمی از رویدادها و فعالیت‌ها، مطرح کردن جاذبه‌های اصلی شهرها، موزه‌ها و سالن‌های تئاتر، و تمرکز بر فرصت‌های ایجاد شده در زمینه خوراکی‌ها، با یکدیگر متحد می شوند.

این شهر که مردمان محلی آن را «پیتر» می‌نامند، در مسیر «گردنبند نقره‌ای» نیز قرار دارد، یک مسیر گردشگری با گذر از 11 شهر بزرگ و مناطق حیرت انگیز شمال غرب روسیه، که آثاری تاریخی و فرهنگی را در خود جای می‌دهند که بسیاری از آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو (UNESCO) ثبت شده‌اند.

euronews
© St Petersburgeuronews

آیینه‌ تمام نمای جهان

پتر کبیر، تزار روسیه، در نظر داشت این پروژه بزرگ خود را به دروازه‌ای برای ورود به اروپا تبدیل کند و بسیاری از ایده‌های او حاصل اوقاتی بود که در سایر نقاط این قاره مشغول کار و سفر بود.

در میان انبوه نام‌هایی که سن پترزبورگ با آنها شناخته می‌شود، می‌توان به «ونیز شمال»، به دلیل وجود شبکه کانال‌های آبی بزرگ و «پاریس شمال» به دلیل وجود بلوارهای وسیع و معماری زیبای سبک غربی‌اش اشاره کرد.

در مرکز جغرافیایی آن، کارخانه‌های کشتی‌سازی آدمیرالتی و کانال‌های منشعب از آنها قرار دارد. طراحی این منطقه برگرفته از نقشه‌ی شهر آمستردام است، شهری که پتر کبیر سال‌های جوانی خود را در آنجا به عنوان کارگر کشتی‌سازی گذرانده بود. بنای ستون‌دار آدمیرالتی، به عنوان یکی از نمادهای شهر، با مناره نازکش که یک کشتی طلایی در نوک آن قرار دارد فورا جلب توجه می‌کند.

در نزدیکی آنجا جزیره نیوهلند قرار دارد که در سال 1719 در زمینی باتلاقی ساخته شد و بعدها تبدیل به اولین بندر نظامی شهر شد. در عصر جدید، چهره جدید سن پترزبورگ را نمی‌توان در جایی بهتر از اینجا مشاهده کرد. یک طرح توسعه بلندپروازانه، جزیره را به میعادگاهی مدرن برای فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و باغ‌هایی با چیدمان زیبا، و مرکزی خلاقانه برای استودیوها و گالری‌های مدرن تبدیل کرده است.

euronews
© St Petersburgeuronews
euronews
© St Petersburgeuronews

جلوه‌های هنر و مسیحیت

با این حال، بیشتر بازدیدکنندگان به واسطه‌ آثار هنری و شکوه و جلال معماری شهر سن پترزبورگ مجذوب آن می‌شوند. در میان چنین بناهایی می‌توان به هرمیتاژ، بزرگترین موزه هنر جهان، اشاره کرد. تخمین زده می‌شود که اگر فردی هشت ساعت در روز را در موزه هرمیتاژ بگذراند، 15 سال طول خواهد کشید تا تمام آثار هنری ارائه شده را به طور کامل ببیند.

بخش اعظم این مجموعه در کاخ زمستانی قرار دارد که مجموعه عظیم و با ابهتی به سبک معماری باروک است که سال‌ها اقامتگاه بسیاری از امپراطوران بوده است. این ساختمان در میدان کاخ، روبروی ساختمان ستاد کل واقع شده است که به همان درجه مبهوت کننده است، جایی که بیشتر مجموعه‌های هرمیتاژ در آن یافت می‌شوند.

با این حال، برای بازدیدی شگفت انگیز از هنر معاصر، ارزش دارد کمی از سن پترزبورگ خارج شده و سفری کوتاه به موزه ارارتا (Erarta) در جزیره واسیلیوسکی (Vasilyevsky) داشته باشید، جایی که دورنمای خوبی از هنر روسیه در 50 سال اخیر را خواهید دید.

و اگر کنجکاو هستید که کجا می‌توان آن گنبدهای فوق‌العاده به سبک دیزنی را که نماد سن پترزبورگ هستند پیدا کرد، به کلیسای ناجی در خون (Saviour on Spilled Blood) بروید که نامی مهیج دارد. این بنا در آغاز قرن بیستم به سبک رومانتیک قرون وسطایی روسیه ساخته شد و در واقع بنای یادبودی است برای الکساندر دوم که در این مکان کشته شد. این نام ترسناک از آن واقعه برگرفته شده است.

آگهی
euronews
© St Petersburgeuronews

گونه‌های خاص گردشگری

شما به راحتی می‌توانید دو هفته را در سن پترزبورگ سپری کنید و همچنان مکان‌های دیدنی برای بازدید داشته باشید. همچنین زیرساخت‌های شهر همواره با سیل عظیم بازدیدکنندگان و گرایشات جدید تطبیق یافته و به روز می‌شود. از نمونه‌های این پیشرفت‌ها می‌توان به رشد بوم گردی یا اکوتوریسم اشاره کرد. بازدید از بسیاری از ذخایر طبیعی و حیات وحش اطراف سن پترزبورگ هرگز تا این حد ساده نبوده است.

این شهر همچنین با امکانات عالی برای گردشگری MICE (نشست‌ها، رویدادهای تبلیغی، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها)، یک مرکز مهم برای تعاملات تجاری و شبکه‌سازی به حساب می‌آید. مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ، مجمع فرهنگی بین‌المللی سن پترزبورگ و مجمع حقوقی بین‌المللی سن پترزبورگ از جمله رویدادهای مهمی هستند که در طول سال برگزار می‌شوند.

یکی دیگر از دلایل جذب بسیاری از مسافران به شهر سن پترزبورگ، سطح بالای مراقبت‌های درمانی است، چیزی که به دنبال همه‌گیری ویروس کووید-19 محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. توانبخشی در آنجا ممکن است به سادگی گذراندن وقت در هوای خلیج فنلاند یا سفر به "بانیا" باشد که یک حمام سنتی روسی با اتاق بخار و استخر آب یخ است.

بعضی افراد برای بهره بردن از توانایی پزشکان متخصص و روش‌های درمانی معروف سن پترزبورگ به این شهر سفر می‌کنند. برنامه‌هایی برای بهبودی پس از کووید وجود دارد ازجمله درمان در آبهای معدنی، پیاده‌روی نوردیک و باروتراپی است که ریه‌های آسیب دیده از کووید-19 را با اکسیژن پر می‌کند، اما گزینه‌های متعدد دیگری نیز برای بازدیدکنندگان در زمینه‌های دندانپزشکی، قلب و عروق، جراحی با فناوری پیشرفته، ارتوپدی و کمک باروری ارائه می‌شود.

اغلب اوقات این درمان‌ها در کشورهای محل زندگی بازدیدکنندگان ارائه نمی‌شوند، یا مردم به دلیل هزینه زیاد از آنها محروم هستند، اما این موارد اغلب در مقایسه با آرامش و نشاط منحصر به فردی که سن پترزبورگ ارائه می‌کند در درجه دوم اهمیت قرار دارند.