Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

دولت استرالیا اعطای ویزای تحصیلی را سخت‌تر می‌کند، شرط میزان تمکن مالی متقاضیان افزایش یافت

عکس آرشیوی
عکس آرشیوی Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استرالیا اعلام کرد برای مهار بی‌سابقه مهاجرت به این کشور، مبلغ تمکن مالی دانشجویان بین‌المللی را برای دریافت ویزا افزایش می‌دهد.

آگهی

براساس مقررات جدید، متقاضیان ویزای دانشجویی از روز جمعه ۱۰ مه، ملزم خواهند بود مدارکی دال بر تمکن مالی خود حداقل ۲۹ هزارو ۷۱۰ دلار استرالیا (۱۹۵۷۶ دلار) در سال ارائه کنند.

این دومین بار طی هفت ماه گذشته است که این کشور میزان تمکن مالی را برای دانشجویان افزایش می‌دهد، پیش از این در ماه اکتبر این مبلغ از ۲۱ هزار و ۴۱ دلار به ۲۵ هزار و ۵۰۵ دلار استرالیا افزایش یافته بود.

به گفته مقامات این کشور پس از لغو محدودیت‌های کویید۱۹ در سال ۲۰۲۲، حجم زیادی از مهاجران که اکثرا دانشجو بودند، وارد این کشور شدند و این امر فشار بر بازار اجاره مسکن که پیش از آن نیز با کمبود مواجه بود را تشدید کرده است.

استرالیا قصد دارد با اعمال سیاست‌های جدید، میزان مهاجرت به این کشور را طی دو سال آینده به نصف کاهش دهد و این امر دریافت ویزای دانشجویی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. 

این کشور در راستای سیاست‌های مهاجرتی جدید در ماه مارس نیز الزامات زبان انگلیسی برای ویزای دانشجویان و فارغ التحصیلان را افزایش داده بود.

از سوی دیگر دولت به برخی از مراکز آموزشی در مورد روش‌های جعلی جذب دانشجو هشدار داد. کلر اونیل، وزیر امور داخله استرالیا گفت که از طریق نامه به ۳۴ مرکز آموزشی درباره «روش‌های جذب غیر واقعی» دانشجو، هشدار داده است. او گفت که آن‌ها ممکن است تا دو سال زندانی شوند و در صورت مجرم شناخته شدن از پذیرش دانشجو محروم شوند.

خانم اونیل در بیانیه‌ای گفت: «کسانی که به صورت غیر واقعی خدمات ارائه می‌دهند جایی در بخش آموزش بین المللی ما ندارند.»

آموزش بین المللی یکی از بزرگترین صنایع صادراتی استرالیا است و در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ ارزشی معادل ۳۶.۴ میلیارد دلار استرالیا (۲۴ میلیارد دلار) به اقتصاد این کشور کمک کرده است.

اما مهاجرت بی‌سابقه که عمدتا توسط دانشجویان بین المللی انجام می‌شود، با افزایش قیمت اجاره در سراسر کشور، دولت را تحت فشار قرار داده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

خانم اونیل گفت: «ما به طور قابل توجهی سطح مهاجرت را کاهش می‌دهیم» او همچنین تاکید کرد: «ما در میانه بزرگترین کاهش تعداد مهاجرت در تاریخ استرالیا، خارج از جنگ یا یک بیماری همه گیر هستیم».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟

ویزای دورکاری دیجیتال ایتالیا چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

نفری «۵۰۰ یورو» برای وقت ویزا؛ در سفارت فرانسه در تهران چه خبر است؟