Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

از رقص شمشیر گرفته تا تئاتر مدرن، هنرهای نمایشی در قطر در معرض دید همگان هستند

از رقص شمشیر گرفته تا تئاتر مدرن، هنرهای نمایشی در قطر در معرض دید همگان هستند
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وقتی صحبت از هنرهای نمایشی در قطر میشود، سنت و مدرنیته هر دو به نمایش درمیآیند. قطر همهی گزینهها را در اختیار علاقهمندان میگذارد، از یادگیری هنر باستانی رقص شمشیر گرفته تا مشارکت در اجرای تئاتر مدرن.

آگهی

صحنهی هنرهای نمایشی در قطر مدام در حال تحول است. این قسمت از برنامۀ «قطر ۳۶۵»، بهطور گذرا، شما را با انواع سرگرمیهایی آشنا میسازد که به طور زنده اجرا می شوند، از رقصهای سنتی گرفته تا تئاترمدرن. ابتدا، عادل حليم به همراه انبوه جمعیت به جشنوارهی «درب السایی» رفته و در گزارش خود بر اهمیت حفظ میراث فرهنگی قطر، مانند هنر«العرضه» که نوعی رقص سنتی با شمشیر است، تأکید کرده است. 

زمانی که قطر محل زندگی بادیهنشینان و قبایل بود، رقص محلی «العرضه» برای تقویت روحیهی سربازان یا مبارزان بازگشته از جنگ اجرا میشد. امروزه، در جشنهای فرهنگی، بزرگان با آموزش به نسل جوان این هنر را حفظ میکنند. ام مبارک المهندی، سرپرست گروه هنری سنتی «الخور»، آهنگهایی را اجرا میکند که زمانی بخشی از زندگی روزمرۀ پیشینیانشان بوده است و اهمیت انتقال دانش گذشتگان را توضیح میدهد. 

علاوه بر هنرهای سنتی، هنر مدرن نیز در قطر پُررونق است. گروه نمایشی آماتور «بازیگران دوحه» در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد و بیش از ۲۰۰ اثر از نویسندگان و ژانرهای مختلف را روی صحنه برده است. این گروه از همگان، از بازیگران گرفته تا تکنسینها، استقبال میکند. داوطلبان از اوقاتفراغت خود برای بهاشتراکگذاشتن عشقشان به تئاتر استفاده میکنند. لیلا حمیرا به پشت صحنه رفته است تا با بازیگران جدیدترین نمایش این گروه، نمایش موزیکال از مجموعه کتابهای فانتزی کودکان، «دزد صاعقه»، دیدار کند.

هم‌رسانی این مطلب