Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

پیشتازی راست افراطی فرانسه در نظرسنجی تازه انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا

جُردن باردلا، رئیس و سرفهرست حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا
جُردن باردلا، رئیس و سرفهرست حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک نظرسنجی که به تازگی در فرانسه منتشر شده بار دیگر جایگاه قابل توجه حزب راست افراطی فرانسه در جلب نظر رای‌دهندگان پیش از برپایی انتخابات پارلمان اروپا در این کشور را مورد تایید قرار داده است.

آگهی

به گزارش لوفیگارو، این نظرسنجی حکایت از آن دارد که جردن باردلا، رئیس حزب راست افراطی «اجتماع ملی» با کسب ۳۱.۵ درصد آرا بیش از سرفهرست‌های دیگر تشکل‌های سیاسی مورد اقبال رای دهندگان قرار دارد.

لوفیگارو در گزارش خود به شکل گیری رقابت‌های جدید در انتخابات پیش روی پارلمان اروپا در فرانسه اشاره کرده و یادآور شده است که «یک نبرد نمی‌تواند نبرد دیگری را پنهان کند.»

به رغم آن که در چند روز گذشته بیشتر توجهات معطوف به رقابت میان والری هایر، رئیس گروه «تجدید» در پارلمان اروپا و رافائل گلوکسمان، سر فهرست احزاب چپگرا بود، اما به اعتقاد نویسنده این گزارش، یک رویارویی دیگر بیشتر توجه‌ها را به سوی خود جلب کرده است.

لوفیگارو با استناد به آخرین نظرسنجی انجام شده توسط «ایفوب» به نزدیک شدن آرا ماریون مارشال لوپن، سرفهرست تشکل سیاسی «تسخیر دوباره» که چهره‌ای سیاسی برآمده از یک خانواده راست افراطی است و فرنسوا زاویه بلامی، سرفهرست و معاون اجرایی حزب راستگرای جمهوری خواهان اشاره کرده است.

فاصله میان میزان اقبال به سرفهرست‌ جمهوری‌خواهان، حزب راستگرای سنتی فرانسه با سرفهرست حزب تازه تاسیس «تسخیر دوباره» که ریاست آنرا اریک زمور، منتقد و چهره جنجالی رسانه‌ای فرانسوی با دیدگاه‌های نزدیک به راست افراطی برعهده دارد، هیچگاه تا این اندازه کم نبوده است.

منحنی آرا سرفهرست راست‌گرای جمهوری‌خواهان طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته طی هفته‌های گذشته همواره روی عدد ۸ درصد ثابت بود اما این اقبال ظرف یک هفته ۷ و نیم درصد کاهش یافته است.

این در حالیست که خانم ماریون مارشال لوپن، معاون رئیس حزب «تسخیر دوباره» با جهشی یک امتیازی میزان اقبال رای‌دهندگان از خود را به ۶ و نیم درصد افزایش داده است.

بر اساس این نتایج این نظرسنجی، والری هایر، رئیس گروه میانه رو «تجدید» در پارلمان اروپا که جمعی از احزاب لیبرال و دموکرات را گردهم در نهاد قانونگذاری اروپا گردم هم آورده با کسب ۱۶ درصد آرا پس از جُردن باردلا، سرفهرست و رئیس حزب راست افراطی «اجتماع ملی» در جایگاه دوم قرار گرفته است.

رافائل گلوکسمان، سر فهرست مشترک احزاب چپگرای سوسیالیست و پلاس پابلیک PS-Place publique با کسب ۱۴ درصد اقبال رای‌دهندگان جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

نامزدهای احزاب محیط زیستی همچنان زیر ۱۰ درصد آرا را در آخرین نظرسنجی ایفوب به خود اختصاص داده‌اند.

کمونیست‌ها هم بر اساس این نظرسنجی با جهشی نیم امتیازی خود را به کسب ۳ درصدی آرا رساندند تا از آستانه تعیین شده برای بازپرداخت هزینه‌های کارزار انتخاباتی توسط دولت بهره‌مند شوند.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرایش روز افزون به راست‌افراطی در اروپا؛ آیا جمهوری ایرلند یک استثنا باقی می‌ماند؟

آغاز کارزار انتخابات پارلمان اروپا در آلمان زیر سایه جنگ اوکراین و قدرت‌گیری راست افراطی

حزب راست افراطی فرانسه وامی را که از روسیه گرفته بود «پس» داد