غزه در آستانه قحطی؛ کشتی کمک‌رسانی از قبرس به راه افتاد

کشتی حامل کمک‌های بین‌المللی برای غزه
کشتی حامل کمک‌های بین‌المللی برای غزه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که ۵ ماه پس از آغاز جنگ اسرائیل علیه حماس در باریکه غزه می‌گذرد و ساکنان آن در آستانه قحطی‌زدگی هستند، یک کشتی حاوی کمک‌‌های انسان‌دوستانه از قبرس به سمت این منطقه به راه افتاد.

آگهی

«ورد فود کیچن»، مؤسسه خیریه بین‌المللی که پشت این حرکت بشردوستانه است، گفت که یک کشتی باری با محموله حدود ۲۰۰ تنی از مواد غذایی روز سه شنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) از قبرس به سمت غزه حرکت کرده است.

این محموله آزمایشی برای باز کردن یک کریدور دریایی با هدف کمک‌رسانی به غزه است که ساکنانش با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این مؤسسه که سرآشپز مشهور خوزه آندرس مؤسس آن است این خبر را در شبکه ایکس اعلام کرد و ویدیویی منتشر شده در سایت خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نشان می‌دهد که کشتی حامل برنج، آرد، حبوبات، کنسرو سبزیجات و مواد پروتئینی از بندری در شهر لارناکا خارج می‌شود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آمریکا طرحی برای ساخت بندری در نزدیکی غزه به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه اعلام کرده است، اما تا عملیاتی شدن چنین طرحی احتمالاً چندین هفته وقت لازم است.

مشخص نیست که ارسال کمک‌ها از راه دریا تا چه حد در پیشگیری از فاجعه انسانی در غزه موثر باشد زیرا هنوز در ارسال کمک‌ها در داخل خاک غزه مشکلات زیادی وجود دارد.

گروه‌های امدادی می‌گویند که با وجود محدودیت‌های وضع شده به دست اسرائیل، درگیری‌های مداوم و برهم خوردن نظم و قانون در نبود پلیس تحت کنترل حماس در خیابان‌ها، در بسیاری از مناطق این سرزمین کمک‌رسانی به مردم تقریباً غیرممکن است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا یک بندر موقت در سواحل غزه را برای افزایش تحویل کمک‌های بشردوستانه ایجاد می‌کند

قبرس در عملیات مشترک با موساد ۲ ایرانی را به اتهام برنامه‌ریزی برای قتل تجار اسرائيلی بازداشت کرد

جمهوری خودخوانده قبرس شمالی در واکنش به ادعای موساد علیه ایران: بی‌اساس و شرارت‌بار است