جمهوری خودخوانده قبرس شمالی در واکنش به ادعای موساد علیه ایران: بی‌اساس و شرارت‌بار است

پرچم جمهوری خودخوانده ترک قبرس شمالی
پرچم جمهوری خودخوانده ترک قبرس شمالی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های جمهوری خودخوانده ترک‌ قبرس شمالی ادعای اسرائیل مبنی بر استفاده ایران از این منطقه برای «اهداف تروریستی» را به تندی رد کردند.

آگهی

وزارت خارجه جمهوری خودخوانده ترک‌ قبرس شمالی ادعای اسرائیل را «بی‌اساس و شرارت‌بار» توصیف کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پیش از این مدعی شده بود که کشورش به قبرس برای خنثی‌سازی حمله به اسرائیلی‌ها و یهودیان در این جزیره کمک کرده است.

او افزوده بود که این حمله قرار بود به دستور ایران اجرا شود. سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) نیز در بیانیه‌ای از استفاده ایران از منطقه شمال قبرس ابراز نگرانی کرده است.

موساد مدعی است که ایران از منطقه شمال قبرس هم برای «اهداف تروریستی» و هم به عنوان منطقه‌ای «عملیاتی و ترابری» استفاده می‌کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جمهوری خودخوانده ترک‌ قبرس شمالی تنها از سوی ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود. آنکارا طی هفته‌های گذشته به تندی از حملات اسرائیل به نوار غزه انتقاد کرده است. 

این در حالی است که دولت قبرس که در سطح بین‌المللی به عنوان قدرت مشروع در این جزیره به رسمیت شناخته می‌شود با اسرائیل روابط نزدیکی دارد. 

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری خودخوانده ترک قبرس شمالی آمده است که مقام‌های آن وارد «بازی‌های کثیف و تیره» نخواهند شد و امنیت همه ساکنان منطقه را تامین خواهند کرد. 

یک روزنامه چاپ منطقه یونانی نشین قبرس روز یکشنبه گزارش داده بود که دو فرد ایرانی به ظن برنامه‌ریزی برای حمله به اتباع اسرائیلی بازداشت شده‌اند. بنا به این گزارش این دو نفر از منطقه شمال قبرس وارد این جزیره شده بودند اما در مراحل ابتدایی شناسایی اهداف و جمع‌آوری اطلاعات بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ممانعت نیروهای سازمان ملل از احداث جاده در مرز دو قبرس؛ ترکیه: غیرقابل قبول است

دو نفر در ارتباط با تخریب قبرستان یهودیان در استانبول بازداشت شدند

غزه در آستانه قحطی؛ کشتی کمک‌رسانی از قبرس به راه افتاد