وظایف پادشاه بریتانیا در طول دوره درمان بیماری سرطان بر عهده چه کسی است؟

پادشاه بریتانیا در کنار شاهزاده ان و شاهزاده ویلیام
پادشاه بریتانیا در کنار شاهزاده ان و شاهزاده ویلیام Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ابتلای چارلز سوم، پادشاه بریتانیا به بیماری سرطان و اعلام عمومی آن این پرسش را پدید آورده است که در دوران درمان وی انجام وظایفش برعهده چه کسی خواهد بود؟

آگهی

دربار بریتانیا اعلام کرده است که پادشاه ۷۵ ساله این کشور تحت درمان قرار دارد و به طور موقت فعالیت‌های عمومی خود را متوقف می‌کند. با این حال قرار است چارلز سوم فعالیت خود به عنوان شخص اول کشور را ادامه دهد و به وظایف قانونی خود عمل کند. 

پادشاه بریتانیا کمتر از ۱۸ ماه پس از آغاز سلطنتش به بیماری سرطان مبتلا شده است. 

این در حالی است که پرنسس کیت، همسر شاهزاده ویلیام، ولیعهد بریتانیا نیز به دلیل بیماری به طور موقت از وظایف سلطنتی خود کنار کشیده است. انتظار می‌رود همسر ولیعهد بریتانیا تا عید پاک نتواند فعالیت‌های عمومی خود را از سر بگیرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تحلیلگران بر این باور هستند که شاهزاده ویلیام در دوران درمان پدرش در صف اول فعالیت‌های عمومی خاندان سلطنتی بریتانیا قرار خواهد داشت. او در همین راستا روز چهارشنبه در مراسمی در قلعه ویندزور شرکت کرد. شاهزاده ویلیام همچنین چهارشنبه شب در مراسم یک موسسه خیریه حضور داشت.

با این حال پادشاه بریتانیا همچنان نامه‌های رسمی دولت را دریافت می‌کند و هفته‌ای یک بار با ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا به طور خصوصی گفتگو می‌کند. 

تقویت نقش شاهزاده ویلیام در خاندان سلطنتی در دوران بیماری چارلز سوم به دلیل کاهش تعداد اعضای فعال خاندان سلطنتی نیز هست. شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل از چند سال پیش از وظایف سلطنتی کنار کشیده‌اند و به ایالت کالیفرنیای آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پادشاه بیمار و ۸۷ ساله نروژ تحت عمل جراحی قرار گرفت

تولد پادشاه جدید بریتانیا باشکوه‌تر از همیشه برگزار شد

همسر ولیعهد بریتانیا از ابتلایش به بیماری سرطان پرده برداشت