کارلوس کیروش سرمربی محبوب فدراسیون فوتبال ایران برای سومین بار در چهار سال گذشته اخراج می‌شود

کارلوس کیروش
کارلوس کیروش Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک روزنامه قطری خبری داده که فدراسیون فوتبال این کشور قصد دارد کارلوس کیروش را از سمت سرمربیگری تیم فوتبال قطر اخراج کند.

آگهی

کیروش پرتغالی که بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به این کشور رفت و هدایت عنابی‌پوشان در در دست گرفت نتوانسته نتایج چندان مناسبی با مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا کسب کند و حالا روزنامه الوطن این کشور گزارش داده قرار است که یک مربی اسپانیایی به جای او هدایت تیم ملی فوتبال این کشور را برعهده گیرد. 

این روزنامه قطری با تیتر «آیا ماه عسل کیروش در تیم ملی به پایان رسیده است؟» نوشته که مرد پرتغالی برای تعطیلات به کشورش بازگشته اما کسب نتایج ناامید‌کننده باعث شده تا فدراسیون فوتبال قطر به این جمع بندی برسد که فرد دیگری را برای سرمربیگری انتخاب کند. 

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که تنها ۴۰ روز دیگر به آغاز جام ملت‌های آسیا در کشور قطر باقی مانده است. کیروش که از سرمربیان محبوب فدراسیون فوتبال ایران بوده طی چهار سال اخیر ۲ بار اخراج شده و در صورتی که از سمت خود در قطر هم کنار گذاشته شود رکورد ۳ اخراجی در چهار سال را به خود اختصاص خواهد داد. 

این مربی پرتغالی پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و بعد از نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران برای دو دوره متوالی در جام جهانی، تهران را به مقصد کلمبیا ترک کرد. با این حال نتایج ضعیف و شکست‌های سنگین او با کلمبیایی‌ها باعث شد تا او خیلی زود از سمت خود برکنار شود. همان شکست‌ها هم در ادامه مانع از حضور کلمبیا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. 

کیروش پس از آن راهی مصر شد تا این کشور را که در جام جهانی ۲۰۱۸ در جام جهانی حضور داشت، بار دیگر به این رقابت‌ها برساند. اما او باز هم با وجود بهره‌بردن از ستارگانی چون محمد صلاح از رسیدن به این امر ناکام ماند و هم در فینال جام ملت‌های آفریقا به سنگال باخت و هم در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل این تیم شکست خورد تا مصری‌ها هم طعم حضور در جام جهانی را نچشند. 

او پس از آن و در آستانه جام جهانی در تصمیمی عجیب از سوی فدراسیون فوتبال ایران جانشین دراگان اسکوچیچ شد و این توفیق را پیدا کرد که برای سومین بار همراه تیم ملی ایران در جام جهانی حضور داشته باشد. اما کیروش با نتایجی ضعیف از جمله ثبت سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی مقابل انگلستان به کار خود در ایران پایان داد و این بار تهران را مقصد دوحه ترک کرد. 

پیش از این هم دیگر رسانه‌های قطری خبر داده بودند که بازیکنان تیم ملی این کشور از نحوه کار کیروش راضی نیستند و این نارضایتی را به اطلاع مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور رسانده بودند. همچنین دعوت او از بازیکنانی که مصدوم بودند، این باور را میان اهالی فوتبال این کشور ایجاد کرده بود که کیروش اصلا بازی‌های لیگ این کشور را نگاه نمی‌کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

روزنامه قطری الوطن گزارش داده احتمالا مارکز لوپز، سرمربی اسپانیایی الوکره این کشور به عنوان جانشین کیروش روی نیمکت قطری‌ها خواهد نشست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارلوس کیروش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال قطر معرفی شد

سنگین‌ترین شکست ایران در بازی‌های جام جهانی؛ شاگردان کیروش ۶ بر ۲ مغلوب انگلیس شدند

رسانه دولت ایران: کیروش قول داده با گاردی بازتر تیم ملی را در دست بگیرد