سنگین‌ترین شکست ایران در بازی‌های جام جهانی؛ شاگردان کیروش ۶ بر ۲ مغلوب انگلیس شدند

ایران-انگلیس، چام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲
ایران-انگلیس، چام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ Copyright رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ضعیف‌تر از انتظارها ظاهر شد و ۶-۲ بازی را به انگلیس واگذار کرد. این سنگین ترین شکست تیم ملی در تاریخ حضور در جام جهانی است.

آگهی

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نمایشی ضعیف با نتیجه ۶-۲ در مقابل انگلستان شکست خورد. 

ایران که با نظر کارلوس کیروش با ترکیبی عجیب و ناآشنا به بازی آمده بود از همان ابتدا ناهماهنگ و پراشتباه مسابقه را آغاز کرد. با این حال در دقیقه ۲۰ برخورد ناخواسته علیرضا بیرانوند و مجید حسینی باعث مصدومیت شدید دروازه‌بان شماره یک تیم ملی شد. بیرانوند که به شدت از ناحیه بینی مصدوم شده بود نتوانست به بازی ادامه دهد و جای خود را به حسین حسینی داد. پس از ورود حسینی دروازه ایران به سرعت فروریخت و در دقیقه ۳۵ بلینگهام برای نخستین بار توپ را از خط دروازه ایران عبور داد. 

پس از آن و در حالی‌که ملی‌پوشان ایران گویی روحیه خود را از دست داده بودند در دقایق ۴۴ و ۴۵ دو بار دیگر دروازه خود را توسط بوکاری ساکا و رحیم استرلینگ باز شده دیدند. روزبه چشمی و علی کریمی دو انتخاب عجیب کارلوس کیروش در ترکیب ۱۱ نفره، در نیمه نخست عملکردی بسیار ضعیف داشتند و تقریبا در هر سه گل دریافتی ایران مقصر بودند. کیروش در آغاز نیمه دوم هر دوی این بازیکنان به علاوه علیرضا جهانبخش را از ترکیب بیرون کشید و به جای آنها حسین کنعانی، سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده به بازی آمدند. 

AP Photo
لحظه مصدومیت علیرضا بیرانوندAP Photo

اما حتی این تعویض‌ها هم نتوانستند روند ضعیف تیم ملی را جبران کند و در دقیقه ۶۲ ساکا برای چهارمین بار دروازه ایران را باز کرد. 

هرچند در دقیقه ۶۵ مهدی طارمی توانست یکی از گل‌ها را جبران کند اما انگلیسی‌ها که خط دفاع ایران را آشفته می‌دیدند توانستند دو بار دیگر در دقایق ۷۱ و ۹۰ توسط رشفورد و گریلیش دروازه حسین حسینی را باز کنند. 

با این حال در دقیقه ۹۰+۱۰ و به دلیل خطا روی مرتضی پورعلیگنجی، داور برای ایران پنالتی گرفت و مهدی طارمی توانست توپ را وارد دروازه انگلستان کند. 

پس از به ثمر رسیدن این گل داور سوت پایان بازی را به صدا در آورد و مسابقه با همان نتیجه ۶-۲ به سود انگلستان به پایان رسید. 

سنگین‌ترین شکست تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی به سال ۱۹۷۸ و شکست‌های ۳-۰ و ۴-۱ در مقابل هلند و پرو باز می‌گشت اما با نمایش ضعیف شاگردان کیروش در بازی مقابل انگلستان حالا سنگین‌ترین شکست تیم ملی در تاریخ حضور ایران در جام‌های جهانی به ثبت رسید. 

در طول مسابقه هواداران حاضر در ورزشگاه چندین بار نام علی کریمی، ستاره پیشین فوتبال ایران را که این روزها از اعتراضات مردمی حمایت می‌کند فریاد زدند. همچنین در چندین مورد هواداران در اعتراض به بازیکنان تیم ملی شعار «بی‌شرف، بی‌شرف» سر دادند. 

تیم ملی فوتبال ایران پس از این شکست باید در مسابقه دوم به مصاف ولز برود و در روز پایانی مرحله مقدماتی هم در مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا صف‌آرایی خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارلوس کیروش سرمربی محبوب فدراسیون فوتبال ایران برای سومین بار در چهار سال گذشته اخراج می‌شود

نخستین تقابل کیروش با شاگردان سابق؛ جدال تیم ملی ایران با قطر برای کسب قهرمانی تورنمنت اردن

روز پنجم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ از تاریخ‌سازی‌های کریس رونالدو تا آتش‌بازی سلسائو