تغییر قوانین مهاجرت کاری به بریتانیا؛ حداقل دستمزد لازم جهت صدور ویزا برای کارگران خارجی بالا می‌رود

کارگران معترض به پایین بودن دستمزدها در بریتانیا
کارگران معترض به پایین بودن دستمزدها در بریتانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت بریتانیا در قالب مجموعه اقدام‌های طراحی شده برای کاهش مهاجرت به این کشور از برنامه خود برای افزایش حداقل دستمزد لازم برای صدور ویزای کار پرده برداشت.

آگهی

جیمز کلورلی، وزیر کشور بریتانیا  روز دوشنبه گفت که دولت حداقل حقوق لازم برای اعطای ویزای کار به کارگران ماهر خارجی را از سطح فعلی که ۲۶۲۰۰ پوند (۳۰۵۳۰ یورو) است به ۳۸۷۰۰ پوند (۴۵۰۹۵ یورو) افزایش می‌دهد.

آقای کلورلی افزود، دولت همچنین فهرست مشاغلی را مشمول جذب نیروی کار خارجی هستند، اصلاح می‌کند و پس از این اصلاح، صدور ویزای کار به مشاغلی که دچار کمبود نیروی کار هستند، محدود می‌شود. 

وزیر کشور بریتانیا در عین حال اذعان کرد که قوانین سختگیرانه‌تری هم در مورد همراهی اعضای خانواده با کارگران خارجی به اجرا در خواهد آمد. 

وزیر کشور بریتانیا که خطاب به نمایندگان منتقد عملکرد دولت در زمینه مهاجرت سخن می‌گفت، تصریح کرد: «مهاجرت به این کشور بسیار زیاد است و باید کاهش یابد، و ما امروز مصرتر و مصمم‌تر از هر دولت دیگری اقدامات خود را آغاز کرده و به پیش می‌بریم.»

بنا بر اعلام آقای کلورلی بسته جدید طراحی شده توسط دولت ریشی سوناک که هدف کاهش مهاجرت خالص به بریتانیا را دنبال می‌کند، از بهار آینده اجرایی خواهد شد. 

تازه‌ترین آمار رسمی منتشر شده نشان می‌دهد که خالص مهاجرت سالانه به بریتانیا که در سال گذشته میلادی به رکورد ۷۴۵ هزار نفر رسید، همچنان در همین سطح بالا باقی مانده است. 

مطابق داده‌های رسمی، در سال ۲۰۲۲، در مجموع ۱.۱۶ میلیون نفر به بریتانیا مهاجرت کرده‌اند.

وزیر کشور بریتانیا وعده داد که با اجرای بسته سیاستی طراحی شده توسط دولت، طی سال‌های آینده ۳۰۰ هزار مهاجر کمتر از سال گذشته وارد این کشور شوند. 

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

بحران مهاجرت در حالی دولت بریتانیا را گرفتار کرده که پیشتر حزب محافظه‌کار حاکم به مردم وعده داده بود که با خروج از اتحادیه اروپا و ایجاد امکان اعمال کنترل مرزی بیشتر از شمار مهاجران خارجی خواهد کاست؛ وعده‌ای که با وجود اجرای برکسیت محقق نشده است. 

با وجود رکوردزنی رقم خالص مهاجرت سالانه به بریتانیا، شرکت‌هایی فعال در بخش‌های ارائه خدمات مهندسی، ساخت‌وساز، رستوران‌داری و هتل‌داری همچنان با کمبود نیروی کار مواجه‌اند و از دولت خواسته‌اند تا به آنها اجازه دهد تا برای جبران این کمبود، کارگر خارجی استخدام کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان و شورای اتحادیه اروپا در خصوص ممنوعیت واردات محصولات تولید شده‌ با «کار اجباری» توافق کردند

شکستی سخت برای دولت ماکرون در مجلس فرانسه؛ نمایندگان چپ خواهان استعفای وزیر کشور شدند

دستمزد مدیران ارشد بریتانیا بیش از یکصد برابر کارکنان است