آمریکا شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق را هدف قرار داد

عکس تزئینی از یک فروند هواپیما «ای سی ۱۳۰» آمریکا
عکس تزئینی از یک فروند هواپیما «ای سی ۱۳۰» آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که بامداد چهارشنبه ۲۲ نوامبر (اول آذر) در پاسخ به حملات به نیروهای آمریکایی، مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق را هدف حمله قرار داده است.

آگهی

این حملات در حالی انجام شده که آمریکا تا کنون، به دلیل شرایط حساس سیاسی در عراق پس از آغاز جنگ غزه، تمایلی به انجام حملات تلافی‌جویانه علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در این کشور را نداشته است.

«سنتکام» اعلام کرد که نیروهای تحت فرمانش در پاسخ به «حمله‌های ایران و گروه‌های مورد حمایت ایران»، از جمله حمله با «موشک‌های بالستیک با برد کوتاه» به نیروهای آمریکایی در عراق، بامداد چهارشنبه برای دومین بار در ۲۴ ساعت گذشته با «هدف‌گیری دقیق»، ۲ تأسیسات متعلق به این گروه‌ها در جنوب بغداد را هدف حمله قرار داده‌اند.

«سنتکام» روز سه‌شنبه ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) نیز از هدف قرار دادن نیروهایی که به یک پایگاه نیروهای آمریکا در عراق حمله کرده بودند، خبر داده بود.

بنا به این گزارش، یک فروند هواپیما «ای سی ۱۳۰» آمریکا روز سه‌شنبه افرادی را که مسئول حمله موشکی به پرسنل این کشور در پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق بودند، هدف قرار داد. سنتکام اعلام کرد که «این حمله منجر به چندین تلفات در میان نیروهای دشمن شد».

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه‌شنبه گفت که ۸ نفر از نیروهای آمریکا در پی حمله «نیروهای نیابتی ایران» به پایگاه هوایی عین‌الاسد زخمی شدند.

دور جدید حملات شبه‌نظامیان به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه، در ۱۷ اکتبر در واکنش به حمایت‌های واشنگتن از اسرائیل آغاز شد.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

بنا به گزارش پنتاگون، نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه، با آغاز موج حملات از ۱۷ اکتبر تاکنون هدف ۶۶ حملۀ شبه‌نظامیان قرار گرفته‌اند که ۳۲ حمله از این تعداد حملات در عراق و ۳۴ حمله در سوریه بوده است.

آمریکا هم در واکنش به حملات شبه‌نظامیان، تاکنون با انجام ۵ عملیات در عراق و سوریه، مواضع گروه‌های مورد حمایت ایران را هدف حمله قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

بیست سال پس از افشای آزار در ابوغریب؛ شکایت زندانیان پیشین در دادگاه بررسی می‌شود

شهادت نادر فرماندهان ارشد آمریکایی؛ دولت بایدن مسئول «آشفتگی مرگبار» تخلیه نظامی افغانستان است