بحران جانشینی رهبر در خط پایان؛ پسر ۲۵ ساله پریگوژین جا پای پدر می‌گذارد

عکس منتسب به پاول فرزند ۲۵ ساله یوگنی پریگوژین
عکس منتسب به پاول فرزند ۲۵ ساله یوگنی پریگوژین Copyright شبکه‌های اجتماعی
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پسرِ ۲۵ ساله یوگنی پریگوژین که گفته می‌شود، اکثریت قریب به اتفاق ثروت پدرش را از جمله گروه مزدور، املاک و حدود ۱۲۱ میلیون دلار پول نقد او را به ارث برده، به گزینه اصلی جانشینی پدرش به عنوان رهبر کشته شده گروه واگنر بدل شده است.

آگهی

موسسه آمریکایی مطالعات جنگ روز یکشنبه با انتشار گزارشی درباره روسیه نوشت: «یک کانال تلگرامی برجسته وابسته به واگنر در اول اکتبر اعلام کرد که پسر ۲۵ ساله یوگنی پریگوژین، پاول پریگوژین، "فرماندهی" گروه واگنر را بر عهده گرفته است. پاول پریگوژین همچنین در مورد نحوه پیوستن دوباره گروه واگنر به عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در حال مذاکره با گارد ملی روسیه (Rosgvardia) است.»

پدرِ ۶۲ ساله پاول دو ماه پس از آن که گروه واگنر را در شورشی نافرجام علیه ارتش روسیه رهبری کرد، در اوت گذشته در سانحه سقوط هواپیما کشته شد. 

اکنون، سندی که در یک کانال تلگرام به اشتراک گذاشته شده است، که به طور مستقل تایید نشده ولی نشریه تایمز به آن ارجاع داده، آقای پریگوژین وصیت‌نامه‌ای داشته است که در ۲ مارس گذشته به ثبت رسیده و بر اساس آن بیشتر ارث خود را به پسرش، پاول واگذار کرده است.

بر پایه این سند، پاول قرار است در کنار گروه واگنر، حدود ۱۲۱ میلیون دلار، یک خانه سه طبقه در سن پترزبورگ، ۹ شرکت سهامی و بخشی از سهامِ کنکورد و امپراتوری پذیرایی را به ارث ببرد.

فایننشال تایمز هم پیشتر گزارش داده بود که این جوان ۲۵ ساله، در کنار مادرش لیوبوف و خواهر بزرگترش پولینا، «نقش‌های مختلفی را در شرکت‌های تجاری آقای پریگوژین ایفا کرده‌ و می‌کنند» و به همین دلیل از «جایگاه مطلوبی در میان افزاد صاحب نفوذ روسیه» برخوردارند.

بر اساس پست‌های رسانه‌های اجتماعی پدرش، پاول همراه با جنگجویان واگنر در سوریه جنگیده است و نشان «صلیب سیاه» این گروه را دریافت کرده است.

تحقیقات نیویورک تایمز هم نشان می‌دهد که اعضای وفادار به آقای پریگوژین معتقدند که پاول شایسته‌ترین فردی است که می‌تواند گروه واگنر را به خوبی پدرش رهبری کند. 

به ایکس یورونیوز فارسی بپیوندید 

با این حال، برخی کانال‌های تلگرامی نزدیک به سرویس‌های اطلاعاتی روسیه از بروز اختلاف میان دختر و پسر آقای  پریگوژین در خصوص محتوای وصیت‌نامه پدرشان خبر داده‌ ولی احتمال داده‌اند که پاول با پرداخت مبالغی رضایت خواهرش را جلب خواهد کرد.

فایننشال تایمز درآمد آقای پریگوژین را از محل فروش منابع طبیعی، در چهار سالِ منتهی به آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین ۲۵۰ میلیون دلار برآورده کرده است. بنیاد ضد فساد الکسی ناوالنی، فعال مخالف ولادیمیر پوتین، مجموع ثروت او را حدود ۲ تریلیون روبل معادل ۲۰ میلیارد دلار برآورده کرده است.

واگنر از زمان تشکیل خود متهم به ارتکاب جرائم گسترده‌ای در حوزه نقض حقوق بشر در سوریه، لیبی، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان، مالی، موزامبیک و اخیراً اوکراین بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رمضان قدیروف، «عامل نفوذ روسیه» در میان مسلمان؛ پوتین چگونه رهبر چچنی‌ها را به جان غرب انداخت؟

مجموعه‌ای نظامی و تجاری؛ سرنوشت گروه واگنر در غیاب پریگوژین چه می‌شود؟

اطلاعات پرواز جت فرمانده گروه واگنر؛ ۳۰ ثانیه‌ای که پریگوژین را به کام مرگ کشید