بازی‌های آسیایی هانگژو؛ مجموع مدال‌های ایران به ۳ طلا، ۹ نقره و ۱۰ برنز رسید

سلیمی، ووشو کار ایرانی موفق شد در فینال حریفی از اندونزی را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد
سلیمی، ووشو کار ایرانی موفق شد در فینال حریفی از اندونزی را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو چین توانست با کسب دو مدال طلا برای نخستین بار در این رقابت‌ها در رشته‌های انفرادی هم مقام قهرمانی را کسب کند تا در جدول رده‌بندی مجموع مدال‌ها با مجموع ۳ طلا، ۹ نقره و ۱۰ برنز در رده نهم قرار گیرد.

آگهی

در رشته ورزشی ووشو و در بخش ساندا، افشین سلیمی که در وزن منهای ۶۵ کیلوگرم به فینال این رقابت‌ها راه یافته بود موفق شد در دیدار پایانی در مقابل حریفی از اندونزی به پیروزی دست یابد و مدال طلا را کسب کند. سلیمی در فینال توانست حریف خود را با ناک‌اوت شکست دهد و دومین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را در بازی‌های آسیایی هانگژو به ارمغان بیاورد. 

در همین رشته ورزشی یوسف صبری، در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم هم که به فینال راه یافته بود، موفق شد در نمایشی درخشان و در کمتر از ۳۰ ثانیه حریف خود از کشور ماکائو را شکست دهد و او هم مدال طلا را از آن خود نماید. 

پیش‌ از این کاروان ورزشی ایران تنها موفق شده بود در رشته والیبال به عنوان قهرمانی دست یابد و در رشته‌های انفرادی هنوز هیچ ورزشکار ایرانی موفق به کسب این عنوان نشده بود. 

اما در وزن ۷۰ کیلوگرم ووشوی مردان محمد سیفی نتوانست مانند صبری و سلیمی در فینال موفق ظاهر شود و با شکست در مقابل حریفی از چین به مدال نقره دست یافت. 

در فینال وزن منفی ۶۰ کیلوگرم این رشته ورزشی، شجاع پناهی هم دیدار پایانی را به ورزشکاری از چین واگذار کرد و او هم به مدال نقره قناعت کرد. 

در ادامه ناکامی‌های ورزشکاران ایرانی در دیدار پایانی، الهه منصوریان، دیگر ورزشکار ووشو کار در فینال وزن منهای ۵۲ کیلوگرم به مصاف ورزشکاری از کشور میزبان رفت که در نهایت با پذیرش شکست به مدال نقره بسنده کرد. 

آرین سلیمی دیگر شکست‌خورده ایرانی در بازی فینال بود که او هم در وزن ۸۰ کیلوگرم در دیدار پایانی به مصاف رقیبی از چین رفت و در نهایت با پذیرش شکست ۲-۱ مدال طلا را از دست داد.

در دوچرخه‌سواری علی لبیب موفق شد در ماده اومنیوم به مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو دست یابد.

در رشته تنیس روی میز دوبل هم تیم دو نفره نوشاد و نیما عالمیان موفق شدند در نخستین بازی خود تیمی از کشور تایلند را شکست دهند و به مرحله یک هشتم نهایی راه یابند. این دو برادر در دور بعدی با تیم دو نفره چین تایپه بازی خواهند کرد که رقبای بسیار سختی برای نیما و نوشاد به شمار می‌روند. 

 نوشاد عالمیان در بازی‌های تک نفره هم موفق شد با شکست حریفی از عربستان سعودی به مرحله بعد راه یابد. این پینگ‌پنگ باز ایرانی در دور بعدی باید به مصاف هاریموتو ژاپنی برود که در حال حاضر در رده‌بندی جهانی این رشته ورزشی در رده چهارم قرار دارد. با این حال پیشتر و در بازی‌های تیمی برادر او یعنی نیما موفق شده بود هاریموتو را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد. 

 اما در بخش زنان این رشته ورزشی شیما صفایی، ورزشکار ۱۹ ساله ایرانی که برای نخستین بار در چنین سطحی حاضر می‌شد در اولین بازی در مقابل حریفی قدرتمند از کشور ژاپن قرار گرفت که در نهایت با پذیرش شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت. 

در بازی‌های تیمی اما تیم ملی شمشیر بازی ایران در بخش سابر در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۴۵-۴۱ مقابل چین شکست خورد و به از رسیدن به فینال باز ماند. با این نتیجه ایران در رشته شمشیر‌بازی به مدال برنز دست یافت. 

تیم ملی بسکتبال ایران هم در یک بازی پر افت و خیز در نهایت موفق شد در مرحله مقدماتی عربستان سعودی را با نتیجه ۸۱-۶۶ شکست دهد. در این بازی سعودی‌ها نمایش فراتر از انتظاری از خود به ثبت رساندند و حتی در دقایقی از کوارتر دوم از ایران پیش افتادند اما در نهایت تیم ملی بسکتبال ایران موفق شد برتری خود را به حریف دیکته کند و فاصله را با این حریف نه چندان قدرتمند افزایش دهد. با این نتیجه ایران از دو بازی خود در مرحله مقدماتی به دومین پیروزی دست یافته و باید در آخرین مسابقه از مرحله مقدماتی به مصاف قزاقستان برود. عربستان سعودی در نخستین مسابقه خود موفق شده بود قزاقستان را شکست دهد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تیم ملی والیبال ساحلی هم در دیدار رده‌بندی با پذیرش شکست ۲-۰ در مقابل قزاقستان از رسیدن به مدال برنز باز ماند و به مقام چهارم رسید. 

در حال حاضر ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۹ نقره و ۱۰ برنز در رده نهم بازی‌های آسیایی هانگژو چین قرار دارد. این در حالیست که چینی‌ها با ۸۴ طلا، ۴۸ نقره و ۲۵ برنز در رده نخست قرار دارند و بعد از کشور میزبان کره جنوبی، ژاپن، ازبکستان، هند، تایلند، هنگ کنگ و چین تایپه در رده‌های دوم تا هشتم قرار گرفته‌اند. کره شمالی هم مانند ایران ۳ مدال طلا کسب کرده اما به دلیل مدال نقره کمتر در رده دهم ایستاده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازی‌های آسیایی هانگژو؛ طلای سنگنوردی مردان و برنز قایقرانی زنان، ایران را در رتبه یازدهم نگه داشت

دیپلماسی بازی‌های آسیایی؛ اسد پس از نزدیک به ۲۰ سال به چین رفت و با شی جین‌پینگ دیدار کرد

شگفتی‌سازی تیم افغانستان در جام جهانی کریکت با پرچم و سرودی که طالبان ممنوع کرده است