بازی‌های آسیایی هانگژو؛ طلای سنگنوردی مردان و برنز قایقرانی زنان، ایران را در رتبه یازدهم نگه داشت

رضا علیپور (وسط) برنده مدال طلای سنگنوردی سرعتی
رضا علیپور (وسط) برنده مدال طلای سنگنوردی سرعتی Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو در دهمین روز از آغاز به کار رسمی این رقابت‌ها موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز شد.

آگهی

هدیه کاظمی روز سه‌شنبه موفق شد شانزدهمین مدال برنز ورزشکاران ایرانی را در جریان بازی‌های آسیایی هانگژو و در رشته قایقرانی، ماده کایاک تک‌نفره ۵۰۰ متر زنان کسب کند. 

خانم کاظمی با حریفانی از چین، هند، کره، سنگاپور، ژاپن، قزاقستان، ازبکستان و تایلند رقابت کرد و در نهایت با ثبت زمان دو دقیقه و ۶۳ صدم ثانیه پس از رقبای چینی و سنگاپوری که صاحب مدال‌های طلا و نقره شدند، در جایگاه سوم ایستاد. 

HECTOR RETAMAL/AFP or licensors
هدیه کاظمی، برنده مدال برنز کایاک تک‌نفره (سمت راست)HECTOR RETAMAL/AFP or licensors

سپس، رضا علیپور در سنگنوردی ماده سرعت موفق شد با ثبت زمان پنج ثانیه و ۳۰۲ هزارم ثانیه رقیب چینی خود را پشت سر بگذارد و همچون مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ مدال طلا را به گردن آویزد.

بدین ترتیب، در پایان روز دهم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، ورزشکاران ایرانی در مجموع با کسب ۶ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۶ برنز بالاتر از اندونزی و پایین‌تر از هنگ‌کنگ در جایگاه یازدهم رده‌بندی مدال‌ها قرار گرفتند. 

چین، ژاپن و کره جنوبی در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

ورزشکاران ایرانی روز دوشنبه نیز در رشته دو و میدانی و ماده پرتاب دیسک توسط حسین رسولی و احسان حدادی مدال‌های طلا و نقره بازی‌های آسیایی هانگژو را از آن خود کردند. آقای حدادی در چهار دوره پیشین بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال طلا شده بود. او روز دوشنبه خداحافظی خود را از ورزش قهرمانی اعلام کرد. 

Vincent Thian/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
حسین رسولی و حامد حدادی برندگان مدال طلا و نقره پرتاب دیسکVincent Thian/Copyright 2023 The AP. All rights reserved

تیم‌های دو نفره سپهر ساعتچی و پیمان قویدل و نیز عادل مجللی و کیا اسکندانی هم روز دوشنبه در رشته قایقرانی و در ماده‌های کایاک و کانو دو نفره ۵۰۰ متر موفق به کسب مدال برنز شده بودند. در این روز و در رشته کوارش هم ملیکا امیدوند و صادق آذرنگ به مدال برنز و طلا دست یافته بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازی‌های آسیایی هانگژو؛ مجموع مدال‌های ایران به ۳ طلا، ۹ نقره و ۱۰ برنز رسید

تیم مردانه افغانستان در بازی‌های آسیایی هانگژو؛ زنان در تبعید جداگانه شرکت کردند

ورزشکاران حرفه‌ای با درآمد خود چه می‌کنند؟