نویسندگان هالیوود به اعتصاب ۵ ماهه خود پایان دادند

اعتصاب در هالیوود
اعتصاب در هالیوود Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نویسندگان هالیوود پس از توافق با استودیوهای بزرگ بر سر دستمزدها و چگونگی استفاده از هوش مصنوعی به اعتصاب پنج ماهه خود پایان دادند.

آگهی

آنها در حالی از روز چهارشنبه ۲۷ سپتامبر کار خود را آغاز می‌کنند که در مناقشه دیگری، بازیگران هالیوود همچنان در اعتصاب هستند.

انجمن نویسندگان آمریکا و اتحادیه نویسندگان هالیوود روز سه‌شنبه با تأیید توافق هیات مذاکره‌کننده با استودیوها، به اعتصابی که منجر به توقف اکثر تولیدات سینمایی و تلویزیونی شده و میلیاردها دلار به اقتصاد کالیفرنیا خسارت زده است، پایان دادند.

البته از نظر قانونی این امکان وجود دارد که توافق میان هیات مذاکره‌کننده با استودیوها توسط ۱۱ هزار و ۵۰۰ نویسنده عضو انجمن نویسندگان آمریکا رد شود، زیرا برای اجرایی شدن این توافق به تأیید همه اعضا نیاز است. بنا به اعلام اتحادیه نویسندگان هالیوود، رأی‌گیری از اعضا در مورد این توافقنامه بین ۲ تا ۹ اکتبر انجام خواهد شد.

در هر حال تا زمان رای‌گیری، نویسندگان هالیوود می‌توانند از روز چهارشنبه فعالیت‌های خود را آغاز کنند. بنابراین با پایان اعتصاب نویسندگان بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های آمریکایی که در مراحل اولیه نگارش متوقف شده بودند، می‌توانند به مسیر عادی خود بازگردند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که برنامه‌های گفتگوی آخر شب که به دلیل اعتصاب نویسندگان تعطیل شده بود، در ماه آینده به روی آنتن بازگردند.

بازیگران همچنان در اعتصاب هستند

با وجود پایان اعتصاب ۵ ماهه نویسندگان هالیوود، سینمای آمریکا نمی‌تواند به حالت عادی بازگردد زیرا بازیگران هالیوود همچنان در اعتصاب به سر می‌برند.

حل اختلاف بازیگران هالیوود با استودیوها که از اواسط ماه ژوئیه آغاز شده، ممکن است چند هفته دیگر طول بکشد، زیرا برخی از خواسته‌های انجمن بازیگران آمریکا فراتر از خواسته‌های انجمن نویسندگان آمریکا است. از توافق بازیگران هالیوود با استودیوها به عنوان یک استاندارد در صنعت سینما نام می‌برند.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

در صورتی که بازیگران هالیوود هم به اعتصاب خود پایان دهند، مطمئناً ماه‌ها طول خواهد کشید تا همه عوامل به صحنه فیلمبرداری بازگشته و به عقب ماندگی‌های انباشته‌شده رسیدگی کنند.

محتوای توافق فاش شد

جزئیات توافق میان هیات مذاکره‌کننده با استودیوها که عصر سه‌شنبه توسط انجمن نویسندگان آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهند که استودیوها اکثر خواسته‌های مطرح شده از سوی اتحادیه نویسندگان هالیوود را پذیرفته‌اند، اتفاقی که یک دستاورد «استثنایی» برای اعتصاب‌کنندگان است.

نویسندگان هالیوود بر اساس این توافق، تضمین‌هایی در مورد چگونگی استفاده از هوش مصنوعی و دریافت دستمزدهای باقیمانده‌ برای پخش نمایش‌های محبوب گرفته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نویسندگان هالیوود برای پایان دادن به اعتصاب ۵ ماهه با استودیوها به توافقی اولیه دست یافتند

هنرپیشه‌های اعتصابگر هالیوود: تا زمانی که استودیوها در حقوقمان تجدید نظر نکنند فیلمی تولید نخواهد شد

۱۶۰ هزار بازیگر سینما و تلویزیون آمریکا به اعتصاب نویسندگان هالیوود پیوستند