ادعای اوکراین درباره کشته شدن فرمانده روس؛ مسکو با عکس و ویدئو به‌طور غیرمستقیم تکذیب کرد

تصاویر منتشرشده از سوی وزارت دفاع روسیه
تصاویر منتشرشده از سوی وزارت دفاع روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه یک عکس و تصاویری ویدئویی منتشر کرد که ویکتور سوکولوف، فرمانده ناوگان این کشور در دریای سیاه را در یک جلسه در حال ارتباط ویدئویی نشان می‌دهد.

آگهی

این در حالی است که کی‌یف مدعی شده بود که این فرمانده روس در جریان حمله موشکی اوکراین به بندر سواستوپول کشته شده است. ویکتور سوکولوف در عکس منتشرشده همراه با دیگر فرماندهان روس در جلسه‌ای با حضور سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیده می‌شود.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه بدون اشاره به نام ویکتور سوکولوف آمده است که این جلسه روز سه‌شنبه برگزار شد. 

تصاویر ویدئویی منتشرشده از این جلسه نیز در چند مقطع ویکتور سوکولوف را نشان می‌دهد. با این حال او در حال حرف زدن در جلسه دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد به بالشتی سفیدرنگ تکیه داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ارتش اوکراین روز دوشنبه مدعی شد که در حمله موشکی روز جمعه گذشته به ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه ۳۰ افسر روس از جمله ویکتور سوکولوف کشته شدند. نیروهای اوکراینی اکنون در پی انتشار عکس و تصاویر ویدئویی از ویکتور سوکولوف می‌گویند که در حال بررسی اطلاعات خود هستند. 

روسیه اغلب از اطلاع‌رسانی در مورد تلفات جانی ارتش خود خودداری می‌کند. مسکو پس از حمله موشکی به بندر سواستوپول اعلام کرده بود که یک نفر پس از این حمله مفقود شده است. با این حال روسیه به طور رسمی ادعای اوکراین مبنی بر کشته شدن فرمانده ناوگان خود در دریای سیاه را تکذیب نکرده است. 

حمله موشکی به مقر فرماندهی ناوگان روسیه در دریای سیاه نشان‌دهنده چالش پیش‌روی روسیه در زمینه مهار حملات موشکی و پهپادی اوکراین است.

کی‌یف از سه ماه پیش عملیات ضدتهاجمی خود برای آزادسازی مناطق تحت اشغال نیروهای روس را آغاز کرده است. با این حال نیروهای اوکراینی در این مدت موفق به پیشروی چشمگیری نشده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرباز اوکراینی برای روشن کردن تانک غنیمتی روس با خدمات پشتیبانی روسیه تماس گرفت

زلنسکی: تانک‌های آمریکایی آبرامز وارد اوکراین شدند؛ کی‌یف از حملات «گسترده» روسیه به اودسا خبر داد

اوکراین از «حمله موفقیت‌آمیز» به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه‌جزیره کریمه خبر داد