آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی مرتبط با سپاه را به اتهام «فعالیت‌های سایبری» تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) اعلام کرد که چهار فرد و دو شرکت مرتبط با «فرماندهی سایبری سپاه پاسداران ایران» را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

آگهی

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این افراد و شرکت‌ها در «فعالیت‌های مخرب سایبری» علیه موسسات و نهادهای ایالات متحده دخیل بوده‌اند.

این تحریم‌ها دو شرکت به نام «مهرسام اندیشه‌‌ساز نیک» و «داده‌افزار آرمان» و چهار نفر به اسامی حسین محمد هارونی، علیرضا شفیعی‌نسب، رضا کاظمی‌فر رحمان و کمیل برادران سلمانی را هدف قرار داده‌اند.

این وزارتخانه گفته است این افراد و شرکت‌ها «از طرف» فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام به انجام عملیات سایبری از طریق حملات فیشینگ و ارسال بدافزار کرده‌اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در این باره گفت: «ماموران سایبری ایرانی به هدف قرار دادن مخرب شرکت‌ها و نهادهای دولتی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به منظور بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان‌مان ادامه می‌دهند.»

وی اضافه کرد: «ایالات متحده به رویکردش در افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تحریم‌های روز سه‌شنبه تازه‌ترین تحریم‌هایی است که از سوی آمریکا و متحدانش علیه تهران اعمال می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید در کنار تحریم‌های جدید، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال نیز علیه چهار فرد مورد نظر به دلیل نقش‌شان «در فعالیت سایبری با هدف حمله به نهادهای آمریکایی» اعلام جرم کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات سایبری؛ آمریکا ۱۰ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

آمریکا، وزیر و وزارت اطلاعات ایران را به دلیل حمله سایبری به آلبانی تحریم کرد

آمریکا دو شرکت و ۴۵ فرد را در ارتباط با «تهدیدهای سایبری ایران» تحریم کرد