مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت

تصویری از مقابل دادگاه محاکمه دونالد ترامپ زمانی که فردی ۳۷ ساله جلوی دوربین‌های تلویزیونی اقدام به خودسوزی کرد
تصویری از مقابل دادگاه محاکمه دونالد ترامپ زمانی که فردی ۳۷ ساله جلوی دوربین‌های تلویزیونی اقدام به خودسوزی کرد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی پلیس نیویورک گفت مردی که روز جمعه مقابل دادگاه محاکمه دونالد ترامپ خودسوزی کرد شبانه در بیمارستان درگذشت. مقامات پیش از این گفته بودند که حال او وخیم است.

آگهی

مردی که مقابل دادگاه محاکمه تاریخی دونالد ترامپ دست به خودسوزی زده بود یک پس از وخامت وضعیت جسمانی جان باخت.

این اتفاق روز جمعه در حالی مقابل دادگاه منهتن روی داد که روند انتخاب اعضای هیئت منصفه برای محاکمه نخستین رئیس جمهوری سابق تاریخ ایالات متحده در یک پرونده کیفری به اتمام رسیده بود.

رویترز در گزارشی ضمن اشاره به اینکه فرد یاد شده به دلیل جراحات شدید ناشی از سوختگی شدید تنها ساعاتی پس از این واقعه جان باخت به نقل از مسئولان آمریکایی آورده است که به نظر نمی‌رسد هدف از اقدام وی دونالد ترامپ بوده باشد.

صحنه خوسوزی این مرد ۳۷ ساله که نام وی مکسول آزارلو عنوان شده توسط دوربین‌های تلویزیونی نصب شده در خارج از ساختمان دادگاه و نیز توسط خبرنگاران حاضر ثبت شد و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پربازدید گردید.

سخنگوی پلیس نیویورک گفت که این مرد شبانه در بیمارستان درگذشت. مقامات پیش از این گفته بودند که حال او وخیم است.

به گفته شاهدان، این مرد چند جزوه تایپ شده از کوله‌پشتی‌اش درآورد و آن‌ها را روی هوا پرت کرد و بعد مایعی روی خود ریخت و خودش را به آتش کشید.

روی یکی از آن جزوه‌ها به «میلیاردرهای شرور» اشاره شده بود، اما قسمت‌هایی که شاهد رویترز دیده بود، اشاره‌ای به ترامپ نداشت.

معاون کمیسر پلیس نیویورک در یک کنفرانس خبری گفت که با توجه به شواهد به دست آمده به نظر می‌رسد فردی که دست به خودسوزی زده دچار توهم بوده و می‌توان وی را یک نظریه‌پرداز توطئه دانست.

مردی با همین نام پیش‌تر در یک مانیفست آنلاین اعلام کرده بود که خود را آتش زده و از همین رو، از دوستان، شاهدان و اولین افرادی که برای نجات وی مداخله کرده‌اند، عذرخواهی می‌کند.

در این پیام نسبت به «کودتای فاشیستی آخرالزمانی» هشدار داده شده و از ارزهای دیجیتال و سیاستمداران ایالات متحده انتقاد شده بود اما به طور خاص ترامپ در آن متمایز نشده بود.

اگر چه تصاویری پیش از خودسوزی از این فرد حین قدم زدن در اطراف دادگاه منتشر شده که دست نوشته‌ای را با مضمون «ترامپ و بایدن در صدد یک کودتای فاشیستی هستند» بلند کرده بود.

دادگاه محاکمه دونالد ترامپ به پرونده اتهام پرداخت حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری رئیس جمهوری سابق آمریکا به یک پورن استار از طریق وکیل وی مایکل کوهن به منظور جلوگیری از افشای ارتباط خارج از ازدواج ٔآقای ترامپ با استورمی دنیلز، ستاره سابق فلیم‌های بزرگسالان اختصاص دارد.

رئیس جمهوری ایالات متحده پیش‌ از این در دو پرونده دیگر، یکی با موضوع افترا در ماه ژانویه و دیگری با عنوان کلاهبرداری و تخلف مالی در ماه فوریه با محکومیت مدنی و پرداخت جریمه‌های سنگین روبرو شده بود.

اگر دونالد ترامپ در جریان رسیدگی به پرونده اتهاماتش مجرم شناخته شود حداکثر چهار سال مجازات زندان در انتظارش خواهد بود.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیاست خارجی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

عامل کشتار ۷۷ نفر در دادگاه شکایت علیه دولت نروژ: انسان و متاسفم؛ هر روز در زندان به فکر خودکشی‌ام

آمار خودکشی مردان و زنان در اتحادیه اروپا؛ کدام کشور بالاترین و پایین‌ترین نرخ را دارند؟