مقام آمریکایی: برای مقابله با تهدید ایران آماده‌ایم؛ مقام ایرانی به آمریکا: کنار بکش تا ضربه نخوری

سربازان آمریکایی
سربازان آمریکایی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرده که ایالات متحده در پی حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه، در حالت آماده باش بالا قرار دارد و خود را برای حمله احتمالی ایران به دارایی‌های اسرائیلی یا آمریکایی در منطقه آماده می کند.

آگهی

این مقام در تایید گزارش سی ان ان که می‌گوید حمله ممکن است در هفته آینده رخ دهد، گفت: «ما قطعا در وضعیت بالایی از هوشیاری هستیم.»

هواپیماهای جنگی اسرائیلی روز دوشنبه سفارت ایران در دمشق را بمباران کردند، حمله‌ای که منجر به کشته شدن یک فرمانده نظامی ایرانی و تشدید قابل توجه جنگ اسرائیل با مخالفان منطقه‌ای‌اش شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده که در این حمله هفت مشاور نظامی ایرانی جان باخته‌اند، از جمله محمد رضا زاهدی، فرمانده ارشد نیروی قدس که یکی از ارشدترین اعضای سپاه پاسداران به شمار می‌رود که در سالهای اخیر کشته شده است. 

اسرائیل تاکنون به طور رسمی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اما این کشور هرگز مسئولیت چنین اقداماتی را برعهده نمی‌گیرد. 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره تهدید ایران گفتگو کرد.یک مقام ارشد دولت بایدن در این خصوص به رویترز گفت: «تیم‌های ما از آن زمان تاکنون در تماس منظم و مستمر بوده‌اند. ایالات متحده به طور کامل از اسرائيل در برابر تهدیدات ایران حمایت می‌کند.» 

جمهوری اسلامی ایران این حمله را به شدت محکوم کرده و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد دانسته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیشتر یک مقام آمریکایی روز جمعه ۱۶ فروردین به سی‌ان‌ان گفته بود که ایالات متحده در پی حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه، در حالت آماده باش بالا قرار دارد. این مقام همچنین اضافه کرده که احتمال حمله ایران به دارایی‌های اسرائیلی یا آمریکایی در منطقه در هفته آینده وجود دارد.

این در حالیست که معاون سیاسی دفتر ابراهیم رئیسی از ارسال پیام «هشدارآمیز» مکتوب ایران به آمریکا خبر داده است. محمد جمشیدی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: «جمهوری اسلامی ایران در پیامی مکتوب به آمریکا هشدار داد در دام نتانیاهو نیفتد: کنار بکش تا ضربه نخوری. در پاسخ، آمریکا از ایران درخواست کرد که اهداف آمریکایی را نزند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسئول سیاست خارجی اروپا در گفتگو با امیرعبداللهیان حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

اتحادیه اروپا حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد و خواستار خویشتنداری شد

بلینکن در عربستان: کشورهای عربی باید در مقابل ایران سیستم دفاعی یکپارچه داشته باشند