پلیس کالیفرنیا دختر نوجوانی را که قرار بود نجات دهد اشتباهی به ضرب گلوله کشت

عکس آرشیوی
عکس آرشیوی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به تازگی ویدیویی در آمریکا منتشر شده که نشان می‌دهد پلیس کالیفرنیا هنگام عملیات نجات دختر نوجوان ربوده شده، او را به ضرب گلوله کشته است.

آگهی

این حادثه مربوط به زمانی است که واحدهای گشت پلیس سن برناردینو در ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۲۲ برای نجات ساوانا گرازیانو ۱۵ ساله که به دست پدرش به گروگان گرفته شده بود، به بزرگراهی در شرق لس‌‌آنجلس اعزام شده بودند.

براساس گزارش‌ها آنتونی گرازیانو، پیش از ربودن دخترش، مادر او را به قتل رسانده و تحت تعقیب پلیس بود.

فیلمی که توسط یک هلیکوپتر گشت بزرگراه کالیفرنیا فیلم‌برداری شده، نشان می‌دهد آقای گرازیانو در حالی که با خودرو در حال فرار است چندین گلوله به سمت ماموران شلیک می‌کند.

این فیلم که روز جمعه منتشر شد، ساوانا را نشان می‌دهد که پس از توقف خودرو از آن پیاده می‌شود و به سمت پلیس می‌رود اما با شروع تیراندازی چند ثانیه روی زمین می‌نشیند و زمانی که یکی از ماموران از او می‌خواهد که به سمت آن‌ها برود، چند قدم بر می‌دارد و پس از آن تیر می‌خورد و نقش بر زمین می‌شود.

در ویدیویی که از این حادثه منتشر شده، صدای ماموران پلیس به گوش می‌رسد که فریاد می‌زنند «دختر از ماشین پیاده شد»، «تیراندازی نکنید»، یکی از ماموران فریاد می‌زند که گروگان‌گیر در ماشین است اما ناگهان صدای شلیک به گوش می‌رسد.

ساوانا پس از این حادثه به بیمارستان منتقل می‌شود اما بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهد. پدر او نیز در صحنه حادثه کشته می‌شود.

مقامات می‌گویند این حادثه در حال بررسی است و تاکنون اسامی مامورانی که در این عملیات حضور داشتند را منتشر نکرده‌اند.

شانون دیکوس، کلانتر سن برناردینو، روز سه‌شنبه با اشاره به این‌که پلیس در این حادثه چیزی را مخفی نکرده‌اند گفت: «من از مردم می‌خواهم که به وزارت دادگستری اجازه دهند تا تحقیقات مستقل خود را قبل از رسیدن به نتیجه تکمیل کند.»

این ویدئو تنها چند هفته پس از قتل یک پسر ۱۵ ساله مبتلا به اوتیسم با شلیک پلیس در ایالات متحده منتشر شده و انتقادات را نسبت به پلیس آمریکا به شدت افزایش داده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت در ۱۲ ماه گذشته بیش از هزار و صد نفر در ایالات متحده با ضرب گلوله پلیس کشته شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی یک نوجوان در مدرسه‌ای در فنلاند یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت

رویترز: ایران پیش از تیراندازی در سالن کنسرت مسکو درباره وقوع حمله به روسیه هشدار داده بود

تیراندازی شدید در نزدیکی کاخ ملی هائیتی در پورتو پرنس