ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

فرانچسکا آلبانزه
فرانچسکا آلبانزه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانچسکا آلبانیزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت سرزمین‌های فلسطینی روز چهارشنبه گفت که به خاطر فعالیت‌هایش با تهدیدهایی روبرو بوده است.

آگهی

او این هفته گفته بود که پایه و اساس «منطقی» برای این باور که اسرائیل در حال ارتکاب «نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه است وجود دارد. 

گزارشگر ویژه سازمان ملل می‌گوید که تهدیدهایی که با آن روبرو بوده تنها عزم او را راسخ‌تر کرده است. اسرائیل سابقه‌ای طولانی در انتقاد شدید از عملکرد فرانچسکا آلبانیزه دارد. 

دولت اسرائیل گزارش این هفته وی را «وارونگی زشت واقعیت» خواند. فرانچسکا آلبانیزه در سال ۲۰۲۲ از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی معرفی شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

فرانچسکا آلبانیزه پس از گزارش اخیرش به شدت از سوی گروه‌های هوادار اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت. در مقابل بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی از او حمایت کرده‌اند. 

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت سرزمین‌های فلسطینی می‌گوید که از همان ابتدای دوره فعالیتش هدف هجمه قرار گرفت. 

اسرائیل ماه گذشته اعلام کرد که فرانچسکا آلبانیزه به دلیل موضع‌گیری‌اش در مورد حمله روز هفت اکتبر حماس دیگر اجازه ورود به این کشور را ندارد. فرانچسکا آلبانیزه گفته بود که حمله روز هفت اکتبر حماس «یهودستیزانه» نبود. 

او روز چهارشنبه گفت که وجود کشور اسرائیل را زیر سوال نمی‌برد اما خواستار پایان «آپارتاید» و رفتار اسرائیل مطابق با «حقوق بین‌الملل» است. 

گزارشگر ویژه سازمان ملل افزود که حمله روز هفت اکتبر حماس به اسرائیل را محکوم می‌کند اما هیچ چیز توجیه‌کننده واکنش این کشور نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واشنگتن پست: دولت آمریکا با تحویل صدها بمب و جنگنده به اسرائیل موافقت کرد

کاخ سفید از ادامه مذاکرات برای انجام سفر لغو شده هیات اسرائیلی به آمریکا خبر داد

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند