ارزیابی‌های اطلاعاتی آلمان؛ «روسیه برای حمله به بخشی از قلمرو ناتو در سال ۲۰۲۶ آماده می‌شود»

ولادیمیر پوتین در حال نظارت بر رزمایش نظامیان روسیه در سال ۲۰۱۹
ولادیمیر پوتین در حال نظارت بر رزمایش نظامیان روسیه در سال ۲۰۱۹ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که نهادهای اطلاعاتی آلمان به این نتیجه رسیده‌اند که روسیه برای رویارویی همه‌جانبه با کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آماده می‌شود.

آگهی

به گزارش «بیزنس اینسایدر» ارزیابی اطلاعاتی این نهادها نشان می‌دهد که مسکو ممکن است برنامه خود برای حمله به حداقل بخشی از قلمرو ناتو را از سال ۲۰۲۶ به اجرا بگذارد. گزارش امنیتی سرویس‌های اطلاعاتی آلمان نشان می‌دهد که روسیه به شکل چشمگیری تولید سلاح را همزمان با جنگ اوکراین افزایش داده است و می‌تواند قدرت نظامی خود را طی پنج سال آینده دو برابر کند.

ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آلمان متکی بر تحرکات نیروهای نظامی در داخل خاک روسیه، تغییرات ساختاری صورت‌گرفته در ارتش و استقرار موشک‌ها در غرب این کشور است.

گزارش «بیزنس اینسایدر» در حالی منتشر می‌شود که انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از روز جمعه آغاز شده است و روز یکشنبه به پایان می‌رسد. با توجه به حذف گسترده مخالفان و شدت سرکوب‌های داخلی نتیجه این رای‌گیری تنها می‌تواند پیروزی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری کنونی باشد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نهادهای اطلاعاتی آلمان در ارزیابی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که هدف اولیه روسیه در میان اعضای ناتو احتمالا فنلاند یا کشورهای حوزه دریای بالتیک خواهد بود. فنلاند و سوئد در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین به عضویت ناتو درآمدند.

در گزارش «بیزنس اینسایدر» آمده است که رهبران ناتو هرچند از افزایش قدرت نظامی روسیه و احتمال وقوع مناقشه نظامی نگران هستند اما در عین حال فکر نمی‌کنند که چشم‌انداز جنگ حتمی باشد. 

نهادهای اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی‌های خود به این نتیجه رسیده بودند که روسیه به دنبال رویایی مستقیم با واشنگتن و کشورهای عضو ناتو نیست اما فعالیت‌های نامتقارن خود را ادامه خواهد داد. 

یک رسانه آلمانی پیش از این از نگرانی جامعه اطلاعاتی این کشور بابت احتمال گسترش جنگ اوکراین همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و دوره احتمالی انتقال قدرت در واشنگتن در اواخر سال جاری و اوایل سال ۲۰۲۵ سخن گفته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین نیروهای نظامی آلمانی وارد لیتوانی شدند

کاخ کرملین: روسیه و ناتو هم‌اکنون در «تقابل مستقیم» هستند

مقام ارشد دولت آلمان: در صورت پیروزی ترامپ، بریتانیا و فرانسه باید سپر هسته‌ای اروپا باشند