آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

ساختمان وزارت خزانه داری ایالات متحده
ساختمان وزارت خزانه داری ایالات متحده Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه‌شنبه، تحریم‌هایی را علیه چهار فرد ساکن ایران به دلیل کمک به گروه «گردان‌های الشتر» که در بحرین مستقر است، اعمال کرد. این گروه از سوی آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آگهی

این تحریم‌ها با هماهنگی دولت بحرین اعمال شده و ادعا می‌کند که افراد تحریم شده «به گردان‌های الشتر کمک مالی، مادی، یا فناوری یا خدمات ارائه کرده‌اند یا از آن‌ها حمایت مالی یا مادی کرده‌اند.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، در بیانیه‌ای گفت: «این اقدام آمریکا روی تعهد جمعی ما برای مختل کردن نیروهای بی‌ثبات کننده و تهدیدات ایران، به ویژه آن‌هایی که شرکای ما را در منطقه و سراسر جهان تهدید می‌کنند، تاکید می‌کند.»

چرا این تحریم‌ها مهم است؟

ایالات متحده برای کاهش نفوذ تهران در منطقه و منزوی کردن گروه‌های وابسته به آن، اقداماتی علیه گروه‌های تحت حمایت ایران در خاورمیانه انجام داده است. واشنگتن در سال ۲۰۱۸ گردان‌های الشتر را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کرد.

به کاناال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در هفته‌های اخیر، واشنگتن و تهران همچنین بر سر درگیری در غزه و پیامدهای آن در منطقه با شورشیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن که حمل و نقل تجاری در دریای سرخ را مختل می‌کنند و در طرف مقابل هم آمریکا حملاتی علیه آنها انجام می‌دهد، دچار اختلاف شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پادشاه بحرین بیش از ۱۵۰۰ زندانی را در چهارچوب «بزرگترین عفو سال‌های اخیر» بخشید

ثبت بالاترین نرخ پس از تحریم ایران؛ قیمت نفت تا کجا صعود می‌کند؟

قاچاق انسان؛ آمریکا تهدید به تحریم ایران و ۱۶ کشور دیگر کرد، پکن به واشنگتن تاخت