طرح ترور یک اسرائیلی در نشست اپک؛ مقامات پرو: یکی از دستگیرشدگان عضو نیروی قدس سپاه ایران است

دستگیری فردی ایرانی به نام مجید غزیزی که به طراحی حمله علیه یک فرد اسرائیلی در پرو متهم شده است
دستگیری فردی ایرانی به نام مجید غزیزی که به طراحی حمله علیه یک فرد اسرائیلی در پرو متهم شده است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پرو اعلام کرد که یکی از دو فرد مظنون به برنامه‌ریزی حمله به یک شهروند اسرائیلی که هر دو در این کشور دستگیر و بازداشت شده‌اند، ایرانی است.

آگهی

پلیس پرو روز جمعه از دستگیری دو فرد در این ارتباط خبر داد که گفته می‌شود یکی از آنها شهروند همین کشور و دیگری ایرانی است.

به گفته منابع پلیس در پایتخت پرو، این دو فرد، مظنون به طراحی حمله به یک فرد اسرائیلی در اجلاس همکاری افتصادی آسیا و اقیانوسیه، اَپک هستند که قرار است اواخر سال جاری در لیما، پایتخت، برگزار شود.

وزارت کشور پرو در همین راستا را انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرد ایرانی دستگیر شده «مجید عزیزی» نام دارد و عضو نیروی قدس سپاه پاسداران ایران است.

بنا به ادعای وزارت کشور پرو، این فرد پس از برداشت پول از یک خودپرداز بانک، هنگام عبور از یک مرکز تجاری در پایخت دستگیر و بازداشت شد.

مقامات وزارت کشور پرو مدعی هستند که دو فرد بازداشت شده در این ارتباط قصد ترور یک شهروند اسرائیلی را داشتند و برای این کار در حال برنامه‌ریزی بودند.

اسکار آریولا، رئیس پلیس پرو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این دستگیری‌ها پس از انجام تحقیقاتی با هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی بین‌المللی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد که نهاد‌های یاد شده اطلاعات «حساسی» در خصوص یک شهروند ایرانی که ابتدای ماه مارس وارد پرو شده بود، در اختیار پرو گذاشتند.

رئیس پلیس پرو افزود: «ما مجبور بودیم به سرعت وارد عمل شویم زیرا فرد ایرانی قرار بود امروز پس از تشکیل یک هسته تروریستی به منظور تدارک حمله و حذف یک شهروند اسرائیلی در جریان برپایی نشست اَپک، به ایران بازگردد.»

وی نیز نام فرد ایرانی دستگیر شده را مجید عزیزی عنوان کرد و یادآور شد که این فرد ۵۶ ساله ایرانی به واسطه ازدواج از تابعیت پرو نیز برخوردار است.

هر دو فردی که متهم به طراحی ترور یک شهروند اسرائیلی در پرو هستند همزمان روز پنجشنبه دستگیر شدند.

به گفته رئیس پلیس پرو، هویت مقامات اسرائیلی که هدف این حمله برنامه‌ریزی شده قرار داشتند، شناسایی شده اما به دلایل امنیتی امکان فاش کردن آن وجود ندارد.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسئول سیاست خارجی اروپا در گفتگو با امیرعبداللهیان حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

ناپدیدشدن بوئینگ حامل دو ایرانی با «پاسپورت دزدی»؛ از اسرارآمیزترین سانحه هوایی جهان چه می‌دانیم؟

آمریکا و بریتانیا اعضای واحد ۸۴۰ سپاه قدس و «شبکه ایرانی ترور روزنامه‌نگاران» را تحریم کردند