پایان ۴۹ سال فرار در بستر مرگ؛ بمبگذار ژاپنی در آخرین روزهای عمرش به پلیس اعتراف کرد

تصویری از اعلامیه پلیس ژاپن برای شناسایی مردی که ۴۹ سال فراری بود
تصویری از اعلامیه پلیس ژاپن برای شناسایی مردی که ۴۹ سال فراری بود Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مرد ۷۰ ساله ژاپنی که دهه‌ها از دست پلیس فرار کرده بود در بستر مرگ هویت واقعی خود را افشا کرد.

آگهی

پلیس ژاپن طی ۴۹ سال اخیر به دنبال مردی به نام ساتوشی کیریشیما بود که در بمب‌گذاری‌های یک گروه افراطی در دهه ۱۹۷۰ نقش داشت. در نهایت او چند هفته پیش در بیمارستان خواستار ملاقات با مقام‌های پلیس شد و گفت که مایل است با نام واقعی خودش از دنیا برود. 

وی در جریان بازجویی پلیس برخی از جنبه‌های ناشناخته بمبگذاری‌های دهه ۱۹۷۰ را برای پلیس شرح داد. ساتوشی کیریشیما به پلیس گفت که مبتلا به سرطان پیشرفته است. او چهار روز پس از بازجویی توسط پلیس در بیمارستان درگذشت.

مقام‌های پلیس ژاپن در ابتدا می‌گفتند که قادر به تائید هویت او نیستند اما اکنون پس از چند هفته نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای نشان داده است که این مرد ساتوشی کیریشیمای فراری بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او طی نزدیک به پنج دهه گذشته با هویت جعلی به عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار بود. ساتوشی کیریشیما پیش از مرگ در جریان بازجویی به پلیس گفته بود که از نقش‌آفرینی در بمب‌گذاری‌های دهه ۱۹۷۰ پشیمان است. 

او عضوی از گروه افراطی «جبهه مسلح ضدژاپن شرق آسیا» در دهه ۱۹۷۰ بود. این گروه در آن زمان رشته بمب‌گذاری‌هایی را در چند شرکت ژاپنی از جمله میتسوبیشی انجام داد. در جریان بمبگذاری در شرکت میتسوبیشی هشت نفر کشته و ۱۶۰ تن مجروح شدند. 

ساتوشی کیریشیما تنها عضو این گروه ۱۰ نفره بود که هرگز به دام پلیس نیافتاده بود. دو نفر از اعضای این گروه به اعدام محکوم شدند. ساتوشی کیریشیما طی نزدیک به پنج دهه اخیر هرگز تلفن همراه یا بیمه درمانی نداشت. وی همچنین دستمزد خود به عنوان کارگر ساختمانی را به صورت وجه نقد دریافت می‌کرد. تدابیری که به نظر می‌رسد به او برای فرار از دست پلیس کمک کرده بود. 

ساتوشی کیریشیما در تمام این سال‌ها خود را هیروشی اوچیدا معرفی کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حکم اعدام برای مرد ژاپنی که استودیو انیمه در کیوتو را به آتش کشید

بحران جمعیتی سومین اقتصاد برتر جهان؛ از هر ۱۰ ژاپنی یک نفر بالای ۸۰ سال سن دارد

پزشک جوان ژاپنی پس از انجام ۲۰۰ ساعت اضافه‌کاری در ماه به زندگی خود پایان داد