طرح چابک‌سازی ارتش ایالات متحده؛ پنتاگون چگونه برای جنگ‌ با دشمنان پیشرفته‌تر آماده می‌شود؟

رزمایش مشترک ارتش آمریکا و ارتش کره جنوبی برای عبور تانک از روی پل‌های شناور
رزمایش مشترک ارتش آمریکا و ارتش کره جنوبی برای عبور تانک از روی پل‌های شناور Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که ارتش ایالات متحده آمریکا با کمبود نیروهای استخدامی مواجه است و ممکن است سرباز کافی برای پر کردن همه ردیف‌های شغلی را نداشته باشد اما این نهاد نظامی قصد دارد نیروهای خود را حدود ۲۴ هزار نفر یا معادل تقریبا ۵ درصد کاهش ‌دهد تا بتواند چیدمان نظامی خود را برای جنگ بزرگ بعدی بهتر تنظیم کند.

آگهی

این تعدیل نیرو عمدتاً شامل پست‌های خالی‌شده فعلی است تا اینکه بخواهد سربازان موجود را در برگیرد؛ برای نمونه مشاغل مربوط به نیروهای ضد شورش که در طول جنگ‌های عراق و افغانستان تعدادشان خیلی زیاد بود، اما امروز چندان مورد نیاز نیستند. بر این اساس، قرار است فقط حدود ۳ هزار نیرو از نیروهای عملیات ویژه ارتش تعدیل شوند.

البته در عین حال، طرح چابک‌سازی ارتش ایالات متحده آمریکا قرار است حدود ۷۵۰۰ نیروی جدید را در قالب سایر مأموریت‌های حیاتی از جمله واحدهای پدافند هوایی و ضد پهپادی و پنج گروه جدید ضربت در سراسر جهان با قابلیت‌های سایبری، اطلاعاتی و حمله دوربرد را به کار گیرد.

بر اساس سند مربوطه، این کاهش‌ها بیشتر مربوط به «مناصب خالی» هستند تا «چهره‌های حقیقی» و در نتیجه ارتش آمریکا قرار نیست از سربازان خود بخواهد این نیرو را ترک کنند.

در عوض، این تصمیم منعکس‌کننده این واقعیت است که ارتش آمریکا سال‌ها است که قادر به پر کردن هزاران پست خالی خود نبوده است.

ارتش آمریکا چند نفر نیروی نظامی نیاز دارد؟

در حالی که ارتش آمریکا با توجه به ساختار سازمانی فعلی خود جا دارد تا ۴۹۴ هزار سرباز داشته باشد، اما تعداد کل سربازان موجود در حال حاضر حدود ۴۴۵ هزار نفر است.

هدف طرح جدید این است که طی پنج سال آینده نیروهای کافی برای رسیدن به سطح ۴۷۰ هزار نفر تامین شود.

این طرح چابک‌سازی پس از دو دهه جنگ در عراق و افغانستان صورت می‌گیرد که ارتش ایالات متحده را مجبور کرد تا به سرعت و به طور چشمگیری خود را از طریق تاسیس تیپ‌های اعزامی به میدان نبرد با القاعده، طالبان و داعش بزرگ و بزرگ‌تر کند.

با گذشت زمان تمرکز ارتش به رقابت قدرت های بزرگ از سوی دشمنانی مانند چین و روسیه و تهدیدات ایران و کره شمالی تغییر کرده است. جنگ در اوکراین نیاز به تاکید بیشتر بر سیستم‌های پدافند هوایی و توانایی‌های با تکنولوژی بالا را برای استفاده و مقابله با پهپادهای هوایی و شهپادهای دریایی نشان داده است.

فرماندهان ارتش ایالات متحده اعلام کردند که در راستای مدرن‌سازی ارتش با سلاح‌های جدید و دارای فناوری‌های پیشرفته، بررسی کردند تا مشخص شود نیروهای جدید باید دقیقا در کدام حوزه متمرکز شوند.

این چابک‌سازی نشان دهنده آماده شدن ارتش ایالات متحده برای عملیات رزمی در مقیاس بزرگ علیه دشمنان پیچیده‌تر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرملین: اگر اروپایی‌ها به اوکراین نیرو اعزام کنند جنگ روسیه با غرب اجتناب‌ناپذیر خواهد بود

آیا از نگاه غرب میزان آمادگی ایران برای ساخت بمب هسته‌ای به سطح بحرانی رسیده است؟

اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد