تنش انتخاباتی در پاکستان؛ نامزد حزب جنبش دموکراتیک در اثر تیراندازی زخمی شد

محسن داور
محسن داور Copyright شبکه‌های اجتماعی
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان تنش پس از انتخابات پارلمانی در پاکستان، روز شنبه ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) محسن داور، نماینده پیشین و نامزد انتخابات از حزب جنبش دموکراتیک، بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در میران‌شاه واقع در ایالت وزیرستان شمالی زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

آگهی

ظاهرا این تیراندازی در جریان تجمع هواداران محسن داور برای اعتراض به تأخیر در نتایج انتخابات روی داده است. بشرا گوهر، رهبر جنبش دموکراتیک پاکستان گفته است که چندین تن دیگر نیز در این رویداد زخمی شده‌اند.

به گزارش روزنامه تایمز هندوستان او بر لزوم انجام تحقیقات فوری در مورد حمله به شرکت‌کنندگان در تجمع مسالمت‌آمیز روز شنبه تاکید کرده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گوهر در ایکس نوشت: «من (از مقامات) این را هم خواسته‌ام که مقدمات انتقال داور و سایر مجروحان بدحال این حادثه را به پیشاور فراهم کنند.»

بسیاری از سیاستمداران پاکستان حمله به این عضو سابق مجلس ملی را محکوم کردند. سردار اختر منگال، رئیس حزب ملی بلوچستان در محکومیت این حمله گفت: «برای تغییر نتایج انتخابات هر کاری می‌کنند. ما در این مدت با محسن داور متحد هستیم. برای شفای عاجل او دعا کنید.»

هنوز نتیجه قطعی انتخابات پارلمانی در پاکستان اعلام نشده است، اما دو رقیب اصلی، یعنی عمران خان و نواز شریف هر دو خود را پیروز می‌دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو حزب پاکستان برای تشکیل دولت ائتلافی با نخست‌ وزیری شهباز شریف توافق کردند

آغاز رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی پاکستان؛ خدمات اینترنت و تلفن همراه قطع شد

دادگاهی در پاکستان حکم زندان عمران خان به دلیل فروش هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد