واکنش وزارت امور خارجه ایران به سفر بازیگر آمریکایی فیلم‌های پورن؛ ویتنی رایت چگونه به تهران رسید؟

وتنی رایت
وتنی رایت Copyright شبکه‌های اجتماعی
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در خصوص سفر ویتنی رایت، ستاره آمریکایی فیلم‌های پورنوگرافیک که به تازگی به ایران سفر کرده و در مکان‌های مختلفی از جمله کاخ گلستان و سفارت پیشین آمریکا در تهران عکس گرفته بود، واکنش نشان داد.

آگهی

ناصر کنعانی در پاسخ به سوالی در ارتباط با این موضوع گفت که در مورد سفر این شهروند خاص شخصا اطلاع ندارد و در ادامه توضیح داد که «سفر شهروندان [ایرانی] به دیگر کشورها و سفر شهروندان دیگر کشورها به ایران، لزوما از طریق وزارت خارجه انجام نمی‌شود و سازوکارهای سفرها مشخص است.»

خبرگزاری ایرانی تسنیم نیز در روز دوشنبه در گزارشی مدعی شد که سفر این بازیگر آمریکایی به ایران «به دعوت هیچ ارگان یا نهادی» نبوده و ویتنی رایت طی روز‌های گذشته از ایران خارج شده است.

آخرین استوری‌ای که ویتنی رایت در اینستاگرام گذاشته بود نشان می‌دهد که او بعد از سفر به ایران، وارد بغداد پایتخت عراق شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: «شهروندان آمریکایی برای سفر به ایران منعی ندارند؛ کما اینکه شهروندان ایرانی نیز امکان سفر به آمریکا را دارند.»

تسنیم نیز به نقل از یک منبع مطلع ناشناس نوشت که «ویتنی رایت به صورت شخصی و با اخذ ویزا به ایران سفر کرده و سیستم ویزادهی نیز از ماهیت کاری غیراخلاقی و مستهجن او مطلع نبوده است.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

این هنرپیشه که طرفدار فلسطین و گروه حماس است، اخیراً در سفر به تهران سفر چندین عکس با حجاب از خودش را به اشتراک گذاشته بود، اما بعد از واکنش و اعتراض گسترده کاربران ایرانی، آنها را حذف کرد و کامنت‌ها را بست و نوشت: «کامنت‌ها بسته شده زیرا انتشار عکس‌های سفرم در ایران به معنای صحه گذاشتن بر حکومت نیست.»

سفر رایت به ایران توجه را به دوگانگی آشکار استانداردها در رویکرد حکومت ایران جلب کرده است. جمهوری اسلامی در حالی اجازه ورود یک هنرپیشه خارجی فیلم‌های پورن را داده که همچنان به سرکوب زنان ایرانی به دلیل نقض قانون حجاب اجباری ادامه می‌دهد و حتی برای کسانی که در ایجاد یا توزیع محتوای پورنوگرافیک دست دارند، تاکنون احکام اعدام هم صادر کرده است.

تسنیم به نقل از منبع آگاه خود مدعی شد که: «حضور [این هنرپیشه] در برخی اماکن مانند لانه جاسوسی سابق آمریکا و کاخ گلستان به دعوت فرد یا نهادی صورت نگرفته بلکه به عنوان یک فرد عادی و بدون اعلام هویت خود اقدام به حضور کرده است.» 

ساختمان سفارت سابق ایالات متحده در تهران تحت عنوان «موزه لانه جاسوسی» از سوی نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی ایران فعال است.

به گزارش تسنیم، ساختمان سفارت سابق ایالات متحده در تهران «مراجعین و بازدیدکنندگان زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها توریست‌های کشور‌های خارجی ازجمله آمریکایی‌ها هستند.» 

انبوهی از کاربران ایرانی در فضای مجازی با یادآوری این که کسانی چون مهسا امینی با وجود داشتن حجاب به دست مأموران کشته شده‌اند، به شدت از رواداری حکومتی با داعیه اسلام در برابر سفر این پورن‌استار آمریکایی انتقاد کرده‌اند.

این روزها، ۴۵امین سالگرد ورود آیت‌الله خمینی و سالگرد وقوع انقلاب اسلامی در ایران است. ایران همچنین در ماه آینده یک انتخابات در پیش دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روزه دوپامین؛ چگونه می‌توان از اینستاگرام، تیک‌تاک و گوشی‌های همراه فاصله گرفت؟

رئیس یک دانشگاه که فیلم‌های پورن با همسرش را در فضای مجازی منتشر می‌کرد، اخراج ‌شد

ایران خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل را آزاد می‌کند