محکومیت دو نوجوان در کره شمالی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه به دلیل تماشای ویدیوهای کره جنوبی

South Korea BTS
South Korea BTS Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از سازمان‌هایی که با فراریان کره شمالی کار می‌کند به تازگی ویدئویی از دو نوجوان ۱۶ ساله این کشور را منتشر کرده که در جلسه‌ای علنی با حضور صدها نفر از سوی مقامات کره شمالی به دلیل تماشای فیلم‌های کره جنوبی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه محکوم می‌شوند.

آگهی

بنا بر اعلام موسسه توسعه جنوب و شمال (Sand) این حادثه در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی روی داده و جرم این دو نوجوان تماشای فیلم‌ها و موزیک ویدیوهای کره جنوبی بوده است.

کره شمالی سال‌هاست که در چهارچوب سیاست جنگ علیه تأثیرات خارجی، برای هر کسی که به دلیل لذت بردن از سرگرمی‌های کره‌جنوبی یا کپی کردن شیوه صحبت ساکنان کره‌جنوبی‌ دستگیر می‌کند، مجازات‌های سنگینی در نظر می‌گیرد.

چوی کیونگ هوی، رئیس موسسه «Sand» و دارای دکترای علوم سیاسی در دانشگاه توکیو که خود در سال ۲۰۰۱ میلادی از کره شمالی فرار کرد، در این باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد محکومیت این افراد به مجازات‌های سنگین، هشداری برای مردم در سراسر کره شمالی است تا از اقدام مشابه خودداری کنند و به این ترتیب از رایج شدن سبک زندگی و فرهنگ مردم کره جنوبی در جامعه کره شمالی جلوگیری شود.»

او می‌افزاید: «فکر می‌کنم که این ویدیو در سال ۲۰۲۲ میلادی گرفته شده است. چیزی که برای کیم جونگ اون دردسرساز است، این است که نسل هزاره‌ها و جوانان نسل زد طرز تفکر خود را تغییر داده‌اند. فکر می کنم او در تلاش برای بازگرداندن سبک زندگی نوجوانان به روش کره شمالی است.»

این ویدئو که توسط مقامات کره شمالی تهیه شده، محاکمه علنی بزرگ را نشان می‌دهد که در آن به دو دانش آموز با لباس‌های خاکستری در حالی که حدود ۱۰۰۰ دانش آموز در یک سالن آمفی تئاتر آنها را تماشا می‌کنند، دستبند زده می‌شود. 

همه دانش‌آموزان، از جمله دو نوجوان ۱۶ ساله، ماسک به صورت دارند که نشان می‌دهد این فیلم در دوران همه‌گیری کووید گرفته شده است.

بر اساس آنچه در این ویدئو گفته می‌شود، دوره محاکمه این نوجوانان سه ماه طول کشیده است و راوی می‌گوید: «آنها فریفته فرهنگ بیگانه شدند... و درنهایت زندگی خود را ویران کردند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین یک لیموزین لوکس ساخت روسیه را به کیم جونگ اون هدیه داد

«طاق اتحاد» به فرمان کیم جونگ اون ویران شد

رقابت در شبه‌جزیره کره:ده روز پس از کره‌شمالی، ماهواره جاسوسی کره‌جنوبی باکمک ایلان‌ماسک به فضا رسید