مراسم اعطای جوایز امی؛ شب درخشش فیلم‌های «خرس» و «وراثت»

75th Emmy Awards
75th Emmy Awards Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سه سریال پرطرفدار «خرس»، «وراثت» و «مشاجره» را باید برندگان اصلی هفتاد و پنجمین دوره جوایز «امی» دانست که شامگاه دوشنبه ۱۵ ژانویه برگزار شد.

آگهی

این مراسم در واقع قرار بود در ماه سپتامبر برگزار شود که به دلیل اعتصاب بازیگران و نویسندگان هالیوود تا ژانویه ۲۰۲۴ میلادی به تعویق افتاد.

سریال کمدی‌-درام «وراثت» همانطور که انتظار می‌رفت جایزه بهترین سریال درام را از آن خود کرد. سارا اسنوک و کیرن کالکین هم توانستند جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد را بار دیگر برای ایفای نقش در همین مجموعه تلویزیونی از آن خود کنند.

سارا اسنوک
سارا اسنوکAP Photo

«وراثت» در مجموع برنده ۶ جایزه «امی» شد و جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در درام همچنین بهترین نویسندگی نیز به ترتیب به متیو مک فادین و جسی آرمسترانگ رسید.

در واقع این سریال تنها در یک بخش برنده نشد که جایزه نقش مکمل زن بود. این جایزه را جنیفر کولیج برای ایفای نقش در سرایل «نیلوفر سفید» بود.

کیرن کالکین
کیرن کالکینAP Photo

پس از «وراثت» نیز مجموعه تلویزیونی «خرس» به برتری خیره کننده‌ای رسید. این سریال، برنده بهترین سریال کمدی برای فصل اولش شد. جرمی آلن جایزه بهترین بازیگر مرد، آیو ادبیری برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن، ایبون ماس‌-باچرک نیز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

هر سه آنها برای اولین بار بود که برای کسب چنین جوایزی نامزد شده بودند.

جرمی آلن
جرمی آلنAP Photo

سریال «خرس» در این شب در واقع در هر بخشی که نامزد شده بود، برنده شد و با جوایزی که پیش از این در «جایزه امی هنرهای خلاق» به دست آورده بود، در مجموع ۱۰ جایزه را از آن خود کرد.

آیو ادبیری
آیو ادبیریAP Photo

کوئینتا برانسون نیز برای ایفای نقش در سریال «دبستان ابوت» (Abbott Elementary) و دو بازیگر آمریکایی آسیایی‌تبار دیگر به نام‌های استیون ین و الی ونگ نیز برای ایفای نقش در سریال «مشاجره» (Beef) در مراسم دوشنبه شب برنده شدند.

کوئینتا برانسون، اولین زن سیاهپوستی محسوب می‌شود که در بیش از ۴۰ سال گذشته توانسته است جایزه بهترین بازیگر زن فیلم‌های کمدی را در جریان مراسم امی دریافت کند.

کوئینتا برانسون
کوئینتا برانسونAP Photo

برانسون هنگام دریافت جایزه گفت: «خیلی خوشحالم که می‌توانم رویای خود را زندگی کنم و کمدی بازی کنم.»

یکی دیگر از برندگان این شب، سر التون جان، خواننده مشهور بریتانیایی بود که جایزه تنوع ویژه (زنده) را برای مستند سه ساعته کنسرت دریافت کرد که از شبکه دیزنی پخش شد.

التون جان
التون جانAP Photo

یکی از لحظات احساسی مراسم دوشنبه شب، پخش آهنگ ریال «فرندز» و ادای احترام به متیو پری، بازیگر نقش چندلر در این سریال بود که سال گذشته میلادی درگذشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

باراک اوباما برنده جایزه امی برای روایت‌گری در یک مستند نتفلیکس شد

برندگان جایزه امی سال ۲۰۱۷ معرفی شدند

فرانسه، برنده بزرگ جایزه امی