ترامپ: فردای ریاست‌جمهوری‌ام بزرگترین عملیات اخراج مهاجران در تاریخ آمریکا را آغاز خواهم کرد

کارزارهای انتخاباتی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
کارزارهای انتخاباتی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در جمع هواداران خود در شهر واترلو ایالات آیووا به رای اخیر دادگاه عالی کلورادو واکنش نشان داد.

آگهی

او جو بایدن را تهدیدی برای دموکراسی آمریکا خواند و گفت که «دموکرات‌ها به خاطر پیش افتادن ما در نظرسنجی‌ها مجریان قانون را برای مداخله در سطوح بالا در انتخابات مسلح کرده‌اند.»

آقای ترامپ در حالی که بایدن را «فریبکار» و «تهدید برای دموکراسی» می‌خواند، تاکید کرد: «جای تعجب نیست که جو بایدن فریبکار و دیوانه‌های چپ افراطی ناامید هستند و می‌خواهند ما را به هر وسیله‌ای که شده، متوقف کنند. آنها برای پیروزی در این انتخابات مایلند قانون اساسی ایالات متحده را در سطحی که تاریخ هیچگاه به چشم ندیده، نقض کنند. جو بایدن تهدیدی برای دموکراسی ما به شمار می‌آید، او یک تهدید است.»

او همچنین افزود: «آنها مجریان قانون را برای مداخله در سطوح بالا در انتخابات مسلح کرده‌اند چرا که ما آنها را در نظرسنجی‌ها شکست داده‌ایم.»

تاکید ترامپ بر اخراج گسترده مهاجران در فردای ریاست‌جمهوری‌اش

آقای ترامپ در ادامه به فهرستی از وعده‌های انتخاباتی خود اشاره کرد، از جمله تلاش برای اخراج مهاجران از خاک آمریکا یا خاتمه دادن به سیاست درهای باز دولت بایدن.

بزرگترین عملیات اخراج داخلی [مهاجران]
در تاریخ آمریکا را آغاز خواهم کرد
ترامپ

او گفت: «من به سیاست درهای باز دولت بایدن [در زمینه مهاجرت] خاتمه خواهم داد، تهاجم به مرزهای جنوبی آمریکا را متوقف خواهم کرد و بزرگترین عملیات اخراج داخلی [مهاجران] در تاریخ آمریکا را آغاز خواهم کرد. چاره‌ای جز این نداریم. هیچ کشوری نمی‌تواند اینطور پیش برود، ما نظم و قانون را برقرار خواهیم کرد.»

قطع بودجه فدرال مدارسی که بخواهند محتوای آموزشی تراجنسیتی داشته باشند

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده درباره آنچه در همان روز نخست ریاست‌جمهوری‌اش انجام خواهد داد نیز چنین گفت: «در همان روز نخست یک فرمان اجرایی جدید امضا خواهم کرد تا بودجه فدرال مدارسی که بخواهند با طرح نظریه انتقادی درباره نژاد، مسائل تراجنسیتی و محتوای نامناسب نژادی، جنسی، یا سیاسی فرزندانمان را تحت فشار قرار دهند قطع شود.»

به مدرسه‌ای که برنامه واکسن یا ماسک اجباری
در دستور کار داشته باشد هم یک پنی پول نخواهم داد
دونالد ترامپ

او همچنین تاکید کرد: «به مدرسه‌ای که برنامه واکسن یا ماسک اجباری در دستور کار داشته باشد هم یک پنی پول نخواهم داد. همچنین ورزش مردان را از ورزش زنان جدا می‌کنم.»

آقای ترامپ در حال حاضر پرونده‌های باز متفاوتی در دادگاه‌های مختلف آمریکا دارد با این حال رای دادگاه عالی کلورادو نخستین رایی است که تا به اینجای کار حضور او در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده را به طور جدی به چالش کشیده است. این در حالی است که وضعیت آرای ترامپ در نظرسنجی‌های آمریکا به مراتب از وضعیت جو بایدن بهتر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیاست خارجی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

همه چیز درباره بسته کمک‌های ۹۵ میلیارد دلاری سنای آمریکا؛ سهم اسرائيل و اوکراین چقدر خواهد بود؟

«قانون مهسا» در سنای آمریکا تصویب شد؛ بایدن: این لایحه را به قانون تبدیل می‌کنم