کلیسایی در لیونِ فرانسه که میزبان پناهجویان جوان است

عکس آرشیوی از چادر پناهجویان در لیون
عکس آرشیوی از چادر پناهجویان در لیون Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود چهل پناهجوی جوان که دو روز آخر هفته را در کلیسایی واقع در شهر لیونِ فرانسه سپری کردند، امیدوارند که شرایط بهتر و «محترمانه‌تری» از سوی مسئولان این شهر برای اسکان آنها فراهم شود.

آگهی

این پناهجویان جوان که اغلب آفریقایی هستند با اجازه مسئولان کلیسا توانستد سرپناهی به دور از باران و موش‌های خیابانی برای دو روز پایانی هفته گذشته بیابند.

الحسن سیلا، جوان ۱۶ ساله اهل گینه که از چهار ماه پیش مقابل ساختمان کلیسا چادر زده است، می‌گوید: «چند نفری هستیم که به دور از رطوبت و باران در داخل کلیسا می‌خوابیم.»

او به خبرگزاری فرنسه می‌گوید که «صبح‌ها در داخل کلیسا کمی خودمان را گرم و تلفن‌های همراه خود را شارژ می‌کنیم.»

به گفته مسئولان یک انجمن‌ حمایت از پناهجویان در محلی که کلیسای یاد شده در آن قرار دارد، حدود ۱۴۰ فرد بسیار جوان، اغلب از کشورهای گینه، سنگال یا مالی چندین ماه است که در میدان مقابل کلیسا مستقر شده و منتظرند تا به عنوان پناهجویان زیر سن قانونی از توجه ویژه مقامات شهر برای اسکان بهره‌مند شوند.

الحسن سیلا می‌گوید با سرما و باران، شرایط در چادرها سخت‌تر شده است: «ما بیمار می‌شویم، حتی نمی‌توانیم لباس‌هایمان را خشک کنیم یا به امکانات بهداشتی مناسب دسترسی داشته باشیم.»

ابراهیم دیالو، یکی از هموطنان الحسن که روز جمعه به همراه ده‌ها نفر دیگر از پناهجویان جوان آفریقایی برای گذران شب زیر سرپناه و خوابیدن در یک محیط خشک وارد کلیسا شد، می‌افزاید: «ما در چادرها با تشک‌های خیس و زیر هجوم موش‌ها می‌خوابیم.»

اسقف اعظم لیون پس از اطلاع از ورود پناهجویان به کلیسا ترجیح داد به جای فرمان بیرون کردن آنها، بخواهد تا زمان یافتن راه حلی مناسب از ماندن این پناهجویان در کلیسا استقبال شود.

مسئولان کلیسا گفته‌اند در حالی بررسی شرایط برای پذیرش برخی از این پناهجویان هستند و جای تاسف است که نمی‌توانند به همه آنها جا دهند.

یکی از اعضای گروه محلی کمک به مهاجران، می گوید: «امیدواریم که راه حلی پایدار برای این موضوع پیدا شود. ما خواهان اسکان آبرومندانه و انسانی این افراد هستیم.»

معاون امور مسکن‌های اجتماعی کلانشهر لیون معتقد است «این جوانان نیاز به مراقبت دارند» اما با توجه به آنکه اغلب بالای سن قانونی ارزیابی شده‌اند، رسیدگی به شرایط آنها منوط به مراجعه به قوانین عمومی کشور است.

وی در ادامه یادآور می‌شود که رسیدگی به خردسالان بدون همراه یا افراد زیر سن قانونی و مراقبت از آنها بر عهده کلانشهر است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا ارمغان مهاجران برای اروپا فقط تحمیل هزینه و تهدید هویت ملی کشورهاست؟

نمایش نقاشی زنان برهنه در کلاس درس فرانسه؛ وزیر آموزش و پرورش پشت معلم زبان ایستاد

خیرت ویلدرس پس از پیروزی در انتخابات هلند: ما باید سونامی مهاجرت و پناهجویی را مهار کنیم