گربه گم‌شده ۱۰۰۰ کیلومتر از فرانسه تا آلمان را برای پیدا کردن صاحبش طی کرد

گربه در طبیعت. عکس: آرشیو
گربه در طبیعت. عکس: آرشیو Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گربه‌ای به نام «لیزی» در جریان یک اسباب‌کشی فرار کرده بود و تلا‌ش‌های ۶ ماهه صاحبش برای پیدا کردن او بی‌نتیجه مانده بود.

آگهی

در میان حیوانات خانگی گربه‌ها بیش از همه به مستقل بودن معروف هستند. با این حال تجربه یک گربه سه‌ساله نشان می‌دهد شاید آنها خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌شود به صاحبانشان وابسته باشند.

ماجرا در ژوئن گذشته زمانی آغاز شد که زنی به نام «هیلدگارد هولت‌اشنایدر» از خانه خود در ناحیه  دوردونی در جنوب غربی فرانسه اسباب‌کشی کرد تا به زادگاهش دوسلدورف در غرب آلمان بازگردد. او در جریان سفر به همراه سگش هنری و گربه‌اش لیزی یک شب در هتلی در شهر سنت سیرلاکول توقف کرد.

گربه که از جابجایی و تغییر مکان مضطرب شده بود، از سبد خود فرار کرد و صاحبش مجبور شد بدون او به آلمان برگردد. خانم هولت‌اشنایدر، صاحب گربه، در یک مصاحبه گفت: «من ناامیدانه به دنبال او گشتم و با تمام انجمن‌های حمایت از حیوانات، پناهگاه‌ها و دامپزشکان منطقه تماس گرفتم، اما هیچ کس او را ندیده بود.»

او اضافه کرد پس از ورود به خانه‌اش در دوسلدورف همچنان پیگیر سرنوشت گربه بوده و تحقیقات خود را با تماس با مقامات مختلف هر ماه ادامه داده است. 

در حالی که تلاش‌های او تقریباً برای مدت شش ماه بی‌نتیجه مانده بود، در ۹ نوامبر ایمیلی دریافت کرد که به او می‌گفت زن جوانی گربه‌اش را در شهر براونشوایگ در مرکز آلمان و در فاصله هزار کیلومتری از محل گم شدن لیزی پیدا کرده است.

Die Katze der Kaiserswertherin Hildegard Holtschneider ist in Frankreich entlaufen und wurde jetzt durch einen Zufall wieder gefunden – in Braunschweig. 😻

Posted by RP Düsseldorf on Tuesday, November 14, 2023
لوکا گربه را در ایستگاه قطار به خانم هولتشناید تحویل داد

یابنده یک دانشجوی ۲۷ ساله به نام لوکا بود که چند روز بعد از مراقبت از گربه به دامپزشک مراجعه کرد تا از روی شماره پلاکی که روی بدن گربه حک شده بود صاحب واقعی آن را پیدا کند. اینجا بود که مشخصات صاحب اصلی آشکار شد و انجمن حمایت از حیوانات با او تماس گرفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خانم هولت‌اشنایدر به دلیل سن زیاد نمی‌توانست به دنبال گربه برود و به همین خاطر لوکا قبول کرد به ایستگاه مرکزی دوسلدورف بیاید تا لیزی را مجددا به او بازگرداند.

صاحب گربه که از دیدن دوباره لیزی از خوشحالی گریه‌ کرده بود به نشریه «راینیش پست» گفت سگ‌اش هنری از دیدن گربه همبازی‌اش بعد از شش ماه به شدت ذوق کرده است.

او گفت: «بعد از این ماجرا هرگز لیزی را رها نخواهم کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری نمایش مد سگ‌ها و گربه‌های خانگی در نیویورک

«عکس با گربه در اپلیکیشن دوستیابی جذابیت مردان را در نظر زنان کم می‌کند»

واکنش گربه‌ها به زلزله ۶ ریشتری در تایوان