«تبعیض جنسیتی»؛ شرکت رابرت دنیرو به پرداخت ۱.۲ میلیون دلار به دستیار پیشین او محکوم شد

دادگاه رابرت دنیرو
دادگاه رابرت دنیرو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با تصمیم دادگاه، شرکت متعلق به دادگاه رابرت دنیرو، به پرداخت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به یک دستیار شخصی پیشین این بازیگر مشهور هالیوود محکوم شد.

آگهی

خانم گراهام چیس رابینسون، که پیشتر برای رابرت دنیرو کار می‌کرد در آوریل ۲۰۱۹ از سمت خود استعفا و از این شرکت به دلیل «تبعیض جنسیتی» و همچنین «آزار و اذیت» شکایت کرده بود. رابینسون خواستار دریافت ۱۲ میلیون دلار شده بود اما در نهایت دادگاه با پرداخت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از این مبلغ موافقت کرد. 

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، هیات منصفه دادگاه متوجه شده که شخص دنیرو در این پرونده سواستفاده نقشی نداشته اما شرکت او به نام  Canal Productions، درگیر «تبعیض جنسیتی» و «انتقام‌جویی» علیه خانم رابینسون بوده است. 

رابینسون پس از خروج از دادگاه در حالی که لبخند می‌زد وکلایش را در آغوش گرفت و اشک شوق هم در چشمان او دیده می‌شد. 

وکلای هر دو طرف مدعی شدند که در این پرونده پیروز شده‌اند. برنت هانافان وکیل رابینسون در بیرون دادگاه به خبرنگاران گفت: «ما از این حکم هیجان زده هستیم و نمی‌توانیم از این شادتر باشیم.» همچنین ریچارد شونشتاین، وکیل دنیرو هم این حکم را «یک پیروزی بزرگ برای رابرت دنیرو» خواند و افزود: «موکل من تبرئه شده و او به هیچ وجه مسئول چیزی نیست که در پرونده اتفاق افتاده؛ آنها مبلغ متوسطی در این پرونده پیروز شدند اما می‌دانید که به دنبال ۱۲ میلیون دلار بودند.» 

این وکیل همچنین اضافه کرد که آنها پس از صدور حکم، درخواست‌هایی به قاضی ارائه خواهند کرد تا تلاش کنند این مبلغ را کاهش دهند. 

در این پرونده رابرت دنیرو هم رابینسون را متهم کرده بود که علاوه بر دزدی در روند کاری خود «خیانت در امانت» داشته و با رفتارهایش قوانین و مقررات شرکت را زیر پا گذاشته است. ضمن اینکه به گفته دنیرو خانم رابینسون مدام درخواست‌های خود را در فضای کاری افزایش داده تا مبالغ بیشتری کسب کند و دستمزدش از کمتر از ۱۰۰ هزار دلار در سال در نهایت به بیش از ۳۰۰ هزار دلار نیز افزایش و جایگاه او به معاونت تولید و امور مالی شرکت ارتقا داده شده است. دنیرو همچنین این زن ۴۱ ساله را متهم کرده بود که پس از استعفا حدود ۸۵ هزار دلار از شرکت دزدی کرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رابینسون هم مدعی شده که در جریان حضور در این شرکت به یک «شکست عاطفی و روانی» رسیده و در نهایت به دلیل «اضطراب و افسردگی» از شغل خود خارج شده است. او همچنین مدعی شده که در طول چهار سال گذشته با وجود داشتن ۶۳۸ درخواست شغلی، هنوز حاضر نشده جایی کار کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طمع خونین برای طلای سیاه؛ روایت «ابتذال شر» با بازی دنیرو و دی‌کاپریو در اثر جدید اسکورسیزی

رابرت دنیرو خطاب به مردم: در خانه بمانید، حواسمان به شما هست

محاکمه تاریخی رئیس جمهوری سابق؛ دادستان پرونده: ‌ترامپ دست به توطئه‌چینی مجرمانه زده است