شیرینی «اصفهان» در ضیافت رسمی شام چارلز سوم و امانوئل ماکرون سرو شد

شیرینی اصفهان، یک مدل از شیرینی ماکارون
شیرینی اصفهان، یک مدل از شیرینی ماکارون Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«پیر هرمه» برای پذیرایی از یک رییس جمهوری و یک پادشاه انتخاب شد. این شیرینی‌پز، دسر شام رسمی امانوئل ماکرون و چارلز سوم راعصر روز چهارشنبه در کاخ ورسای آماده کرد. شیرینی‌ که او سرو کرد، «اصفهان» نام دارد.

آگهی

نام دسر محبوب خانه شیرینی «پیر هرمه»، «شیرینی اصفهان» است. این شیرینی در واقع نوعی ماکارون به شکل گل رز با کرمی به طعم گل رز است و با تمشک تازه و لیچی یا سرخالو تزئین شد.

هرمه می‌گوید: «این مایه افتخار است که از سوی آقا و خانم ماکرون برای تهیه دسر غذای مهمانی رسمی انتخاب شدم. به نظر می‌رسد که این خواسته خانم ماکرون است. این شیرینی، دسر محبوب شرینی‌پزی ماست و افتخاری برای من و همکارانم محسوب می‌شود.»

منوی شام رسمی توسط سرآشپزهای معروف فرانسه تنظیم شد. پیش غذا، خرچنگ آبی و نوع دیگری از خرچنک همراه با بادام تازه و نعناع توسط «آن-سوفی پیک»، چهارمین سرآشپز زن فرانسوی آماده شد.

مسئولیت غذای اصلی با یانیک آلنو بود و او مرغ به همراه ذرت و گراتن قارچ پورچینی درست کرد. برنارد آنتونی، مسئول سرو پنیر بود که قبل از دسر سر میز آورده شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مهمانان مهم در این شام به زوج سلطنتی بریتانیا و زوج ریاست جمهوری فرانسه  پیوستند. شارلوت گینزبورگ، هیو گرانت بازیگر، یان آرتوس برتراند کارگردان و آملی مورسمو، تنیسور حرفه‌ای فرانسوی از جمله مهمانان این مراسم شام بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هواپیماهای نیروهی هوایی بریتانیا پس از مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم نمایش هوایی برگزار کردند

هزینه‌های تاج‌گذاری چارلز سوم چقدر بوده و چگونه تأمین شده است؟

رسانه اسرائيلی: شهردار فرایبورگ آلمان یا استعفا دهد یا به خواهرخواندگی این شهر با اصفهان خاتمه دهد